torstai 25. toukokuuta 2017

HUOLTOA JA HEMMOTTELUA

Se olis nyt niinkun sitten helatorstai ja töistä vapaata. Paitsi Hänellä, joka saa lomailla huomenna ja nauttia pitkästä viikonlopusta. Mulla on töiden suhteen huomenna ihan normipäivä. Mutta ei se mitään.

Tämäkin viikko, kuten edeltäjänsä, on mennyt hurjaa vauhtia. Toisaalta ei mikään ihme, sillä tapahtumiakin on taas riittänyt. Vatsavaivoista selvittiin onneksi yhdellä saikkupäivällä vaikka ei olo nyt ihan täysin freshiltä tuntunut vielä tiistainakaan. Piti syödä sillai varovasti vaan vähäsen kerrallaan, mikä tietty sotii mun periaatetta vastaan. Ihana ruoka, tänne vaan.

Maanantaina mä jouduin viedä autoa korjaamosedälle, sillä siitä kuului jotain kummaa kolinaa takaa. Maalaisjärki sanoin että jarruissa on jotain vikaa ja arveltiinkin, että jarrupalat olis kuluneet ihan kokonaan niin että metalli hankaa metallia vasten. Ajelin sitten maanantaina hissunkissun korjaamolle ja diagnoosi oli lähes heti selvä. Jarrupalat toiselta puolelta takaa ihan finito ja toinenkin puoli oli lähes samassa jamassa. Onneksi sain heti tiistaiksi huoltoajan, sillä keskiviikolle oli sovittuna katsastus, jota jo kerran olin joutunut siirtää. Ja sitä paitsi, viime tipan ihmisenä, vipa mahdollinen kastastuspäivä lähestyi uhkaavasti. Tiistaina siis lähdin vähän aikaisemmin töistä, ja vein auton huoltoon. Keli oli aivan loistava, aurinko nauroi koko naamallaan, joten jätin potilaan hoitoon ja lähdin itte ottamaan hiukan lenkin kannalta.

Oli kyllä aivan ihana lenkkikeli, tässä juomatauko

Meilläkin on manneken pis.. ei vaan, no lähellä kuitenkin :)

Tunti siinä meni ja korjaamon setä oli laittanut mun Jukeni ihan tiptop kuntoon. Vihdoin sain jopa kesäkumit alle. Mietin kuumeisesti mitä tekisin, kun sain autoni takaisin. Olin aikeissa lähteä shoppailemaan, sillä mulla oli luvassa ilta ihan vaan itsekseni sillä Rakkaani oli harrastuksensa parissa töiden jälkeen iltamyöhään. Menin ensin kotiin pungertamaan talvirenkaat säilöön varastoon. Sen jälkeen olinkin niin likainen, että oli pakko käydä kotona hiukan virkistäytymässä. Aloinkin sitten tehdä kaikkia kotihommia, laskujen maksua ja mapittelua. Pientä sitäsuntätä jotka oli jääneet roikkumaan. Sitten tuli semmonen olo, että tänään mä pidänkin hemmotteluillan itelleni. En lähde mihinkään shoppaamaan vaan käyn kaupan kautta ja ostan vähän tarpeita.


Siinä sitä illan puuhaa sitten olikin. Tein hyvät sapuskat ja huuhtelin ne alas parilla oikein kylmällä siiderillä. Jälkkäriksi ihan syntisen hyvää tummasuklaa-terva jäätelöä. Näitä nautiskelin terrassilla istuskellen ja suorastaan kuumuutta hohkaavasta säästä nauttien. Illan mittaan mä hoidin talvikuivaa ihoani laittamalla oheisen naamion ja kuorimalla koko vartaloni sekä rasvaamalla huolellisesti. Olo oli aika hyvä kyllä tämän kaiken jälkeen. Hiuksillenikin annoin suihkussa extrahuolenpitoa. Paljon enemmän pitäisi itsestään huolta pitää. Kaikella tavalla. Alkaen siitä, että kattois taas mitä suuhunsa pistää, muistais juoda vettä ja liikkua. Sitten vasta tulee nämä kaikki ihonhoitojutut jne jotka nekin on etenkin tämän ikäisen naisen pakollista puuhaa. Mä oon kohdellut itteäni kaltoin jo pidemmän aikaa, se on ihan pakko myöntää. Peilistä mua kattoo melkoinen mörkö, ja valitettavasti oon antanut sen alkaa vaikuttaa omaan itsetuntooni. Oon saanut itteni kiinni muutamiakin kertoja viime aikoina siitä, että huomaan ajattelevani itsestäni negatiivisemmin kun aiemmin. Se on vähän huolestuttavaa, mutta toivon että osaan tehdä asioille jotain ennenkun ne pääsevät liian pahaksi. Mä palaan tähän asiaan mikäli tarve vaatii. Koitan puhua asioita ulos itsestäni ennenkun ne pääsevät liian isoiksi peikoiksi.

Tänään, helatorstaina, vietetään rakastetun ex-presidenttimme Mauno Koiviston hautajaisia. Tilaisuus tulee televisiosta ja ajattelin kyllä olla katsomassa. RIP Manu.


Tehdään hyvä päivä
rakkaudella,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti