maanantai 11. syyskuuta 2017

ARJEN PIENIÄ ILON MURUJA

Tänään mä oon mietiskellyt elämän pieniä suuria iloja. Osa ei jopa edes maksa mitään. Voi kun niistä osais ottaa kaiken irti, elämä ois niin paljon kivempaa. Arjen keskellä pientä hemmottelua ja luksusta vaikka aina välillä. Kaikkea kivaa ei aina tarvi säästellä esim viikonlopuksi. Otetaas muutama esimerkki...

1) kasvonaamio tai jos oikein on energiaa niin kasvohoito ihan vaan itsekseen...Hyvää musiikkia soimaan ja kasvonaamio kasvoille. Hetki ihan rauhassa hektisen työpäivän jälkeen. Mä harrastan noita silloin tällöin. Ostelen kaupasta niitä halpoja naamioita vähän vaihdellen ja fiiliksen mukaan. Naamion jälkeen on ihanan raikas olotila ja kun vielä sitten hieron päivävoiteen kasvoille niin tuntuu ihanan virkistyneeltä ja fressiltä.

2) herkuttelu, sellanen ihan pienimuotoinen vaan mistä ei tuu hirveetä oloa eikä oikeestaan morkkistakaan. Lempisuklaapatukka kauppareissulla. Mulla on tapana istua hetki siinä parkkipaikalla autossa ja nautiskella Fazerina tai Royal rommirusina patukka. Aa että....

3) terassilla/parvekkeella istuskelu ja luonnosta nauttiminen. Tämä on niitä mun ihan lemppariharrastuksia ehdottomasti. Tässä menee tie aika lähellä mutta sen takana on metsää ja sitä paitsi kerrostalopihassakin voi nähdä tosi monenlaista kivaa kun vaan jälleen kerran ottaa edes sen päivän pienen hetken rauhoittumiseen. Eilen orava kantoi suussaan omenaa. Lasti oli niin painava että ei pikku ressu jaksanut kiivetä aidalle ollenkaan vaan joutui sitten juosta maata pitkin jonnekin piiloon. Se kattoi meidän päälle sen näköisenä että pliis älkää antako mun häiritä.

4) hyvä ruoka. Ehkä näistä tämän kategorian tekemisistä se mieluisemmasta päästä. Tänään meillä syödään uunikasviksia. Tällä kertaa vielä juustokuorrutteella. Me tehdään lähes aina ruoka itse. Katellaan lehtiä ja bongaillaan vinkkejä sieltä sun täältä. Sitten vaan varioidaan niistä omia versioita omien mielihalujen mukaan. Toisinaan kuitenkin sitten tulee tunne (mulle nimenomaan!) että olis ihan kiva lähteä syömään ulos. Silloin mennään, oli se päivä sitten tiistai tai lauantai. Nautiskellaan hyvistä ruuista, ehkä otetaan ideoita niistä annoksistakin. Lueskellaan ruokakirjoja myös ajatuksena, että aina silloin tällöin on kiva testailla jotain ihan uusia juttujakin. Just viikonloppuna kun oltiin shoppailemassa niin ostettiin pino kirjoja, joissa on ohjeita esim. ruokalahjoihin sekä sellasiin pieniin illan istujais purtaviin. Niitä juttuja me sitten testaillaan viikonloppujen herkkujen tilalta. Ei aina mitään karkkia ja sipsejä vaan joskus voi tehdä ihan vaan itelle sellasta mitä yleensä enemmän tarjoillaan vieraille.

tämän päivän herkkuja lämmittelemässä uunissa

Viimeksi ulkona söin broileria, valkosipuliperunoita, kasviksia ja vuohenjuustotahnaa




Mun nalleni on tuo oikeanpuoleinen


5) sohvan nurkassa istuskelu ja jutustelu ystävän kanssa. Kuulumisten vaihtaminen joko puhelimessa höpötellen tai sitten jonkun somen kautta. Mulle edellisen postauksenkin takia elintärkeä henkireikä.

6) halaileminen, lähelle pysähtyminen. Suukottelu. Voin sanoa että nämä kuuluu mun arkeen ja niistä saa voimaa. Hyvää fiilistä, voimaantuu.

Siinä mun arjen ilon muruja..

Kivaa viikkoa
rakkaudella,
Sartsa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti