keskiviikko 27. joulukuuta 2017

KASVISPIHVIT JA NUUDELI-KASVISPAISTOS

Eilen mä sitten tein sen mistä luulin jo päässeeni tänä vuonna välttiin. Vetäisin jouluruuasta sellaset ähkyt ettei mitään järkeä. Otin muka vaan vähän kaikkea mutta kun kauhean nälän kanssa annokseni kasasin ja periaatteena on ettei ruokaa saa heittää menemään niin oli todellakin vähällä etten haljennut. Ruuan jälkeen saattoi vaan makoilla sängyllä ja ähkiä. Tosi inhottava tunne, eikä sillä oo ruuasta nauttimisen kans yhtään mitään tekemistä. Ei enää moista....

Tänään sitten päätin jo hiukan tuunailla noita jouluruokia uuteen muotoon, että maittais taas syödä eikä tarviisi heittää niitäkään menemään. Porkkanalaatikon ja punajuurilaatikon mä yhdistin ja lisäsin massaan pari kananmunaa sekä korppujauhoja ja vielä mausteeksi valkosipulimurskaa. "Taikina" jäi melkoisen löysäksi, mutta sain mä ne jotenkuten pannulla paisteltua ja tuli kyllä maukkaita.


Pehmeät kasvispihvit

Toisena ruokana mä käytin jouluruukun tähteet pannulla ja lisäsin joukkoon paketillisen nuudeleita sekä avatun kermapurkin loput. Mä oon tällänen, että tykkään siitä kun saan käyttää kaikki ruokatarpeet hyödyksi ja keksiä niistä jotain herkullista. Vaihtelevalla menestyksellä :)

Kasvis-nuudelihässäkkää...

Näin se alkaa tämäkin joulu kaikkineen kääntyä jo taka alalle. Huomenna ruokien suhteen ajattelin keskittyä kinkkuun ja sen jatkojalostamiseen. Vielä ei tiedä mitä mä siitä keksin mutta se nähdään huomenna.

rakkaudella,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti