sunnuntai 5. maaliskuuta 2017

HUIPPUFIILIKSIÄ

Ohhoh millanen viikonloppu mulla on ollu!!! Suupielet kääntyy väkisinkin hymyyn kun muistelee eilistä päivää, joka oli sanalla sanoen TÄYDELLINEN. Olin heti herätessäni jotenkin mietteliäällä tuulella ja aamu menikin aamupalan jälkeen sängyssä makoillen ja tuumaillen syntyjä syviä. Kumpikaan ei puhunut yhtään mitään yli tuntiin, Hän teki omia juttujaan ja minä menin ajatuksissani kauas ja lähelle. Sitten se ajatus iski kirkkaana mun mieleen. Mä tunsin itteni ihan täydellisen Onnelliseksi. Huomasin että juuri sillä hetkellä mun päässä ei ollut ainuttakaan negatiivista ajatusta eikä mielessä huolen häivää. Sen tajuaminen oli ihan käsittämätön hetki. Sitä helpottumisen tunnetta ja olon keveyttä en pysty mitenkään sanoin kuvata. Mutta siinä minä nyt olin, ja oon edelleenkin, tyytyväisenä siihen mitä mulla nyt on. Olo on tasapainoinen, rento ja kevyt. Tuntuu että juuri tätä mä oon tavoitellut niin kovin pitkän aikaa. Sanoin nämä asiat Hänellekin ja totesinkin että tuntuu ettei uskalla edes sanoa ääneen sitä. Sitten mä hoksasin että tällä hetkellä on myös niin, etten mä pelkää menettäväni tätä oloa. Oon päättäny nauttia nyt vaan tästä saavutuksesta. Tunnustan, että aika isolta osin tästä on kiittäminen Häntä mutta oon mä itsekin töitä tehnyt onnellisuuteni eteen. Yksi asia kerrallaan, itseäni rehellisesti kuunnellen.

No mutta... näillä fiiliksin oli ihanaa lähteä hemmottelureissulle Jyväskylään. Oltiin Suvi Teräsniskaa menossa illalla kattomaan ja päätettiin yöpyä hotellissa ettei yöllä tarvii ajella kotiin. Meidän yöpymispaikka oli Sokos Hotel Alexandra ihan keskustassa. Huone oli ihan viihtyisä ja meitä odotti sielä tälläinen näky kun mentiin:

Skumppaa ja suklaata
     
Mä olin varannut meille illallista varten pöydän Fransmannista joka sijaitsi hotellissamme. Alkuun otettiin lasilliset ihan suun mukaista shampanjaa





eli tätä siis (Suosittelen lämpimästi!):

sekä alkuruuaksi bliniviikkojen kunniaksi blinit joiden kaverina smetanaa, punasipulia,suolakurkkua ja kylmäsavulohta. Ai että oli maukasta. Kattokaa vaikka



 Pääruuaksi pitkän pohdinnan jälkeen valitsin possua black&white eli tämmöinen annos listalla:



Ja tältä se näytti lautasella:




Voin kyllä kertoa että lihan mureus ja maukkaus vei kielen mennessään. Puhumattakaan kastikkeista, slurp... Annos oli ihan sopivan kokoinenkin, jätin tosin muutaman maalaisranskalaisen syömättä ihan vaan ähkyn pelossa. Edessä oli kuitenkin keikka ilta.

Ruokien välillä saimme keittiön tervehdyksenä makupalat eli palsternakkapyrettä sweetchili twistillä. Oli muuten hyvin yhteen sointuva yhdistelmä ja esillepanokin ihan silmää miellyttävä:


Ruuan jälkeen lähdettiin hetkeksi ulkoilemaan. Käytiin sulattelemassa ruokia käveleskellen pari kertaa korttelin ympäri. Sitten nautiskeltiinkin huoneessa jälkkäriksi suklaata ja kuoharia. Oltiin vaan rennosti telkkaria kattellen.

Keikka oli tosi hyvä ja Suvi kyllä osaa tulkitsemisen. Muutamaan otteeseen liikutuin ihan kyyneliin asti. Puoli kolmen aikaan yöllä sitten oltiin takaisin hotellilla. 

Muutama tunti kauneus unta ja eikun aamupalalle:

Hotelliaamiainen on aina jees..
Meidän hemmottelupakettiin kuului myöhäinen huoneenluovutus klo 14 joten päätettiin löhötä lähes sinne asti huoneessa. Sitten vaan pienten shoppailujen kautta kotiin ja MM hiihtojen pariin. Miesten 50 kilsan kisa oli huikeaa kattottavaa. Hienoa Matti Heikkinen!!!! Pronssi kotiin.

On kyllä ollut niin supermahtava viikonloppu että tällä hetkellä tuntuu, että akut on todella latautunu. 

Hyvää fiilistä kaikille puhallellen,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti