keskiviikko 8. marraskuuta 2017

SAIRASLOMALAISENA

Vitsit että mua ärsyttää etten mä saa tekstiä aikaan säännöllisemmin. Monia kivoja juttuja menee ihan sivu suun, kun ei vaan ehdi istua koneen ääreen ja tallentaa  niitä. Koitetaan nyt kuitenkin aina välillä päivitellä mitä sitä on tullut touhuttua.

Tällä hetkellä mä oon sairaslomalla tämän loppuviikon. Viime perjantaina lenkillä mun oikealle jalalle tapahtui jotain mystistä ja se kipeytyi todella paljon. Mä en liukastunut tai muutenkaan nyrjäyttänyt sitä, ainakaan tietääkseni, mutta kipeäksi tuli anyway. Huonompi juttu oli se, että mä vaan hammasta purren tein lenkin loppuun asti enkä mennyt suorinta tietä kotiin. Jalka oli tosi kipeä koko viikonlopun eikä astuminen sillä onnistunut kunnolla. Silti kävin shoppailemassa sekä lauantaina että sunnuntaina vaikka varmaankin lepo olis ollut enemmän järkevää. Piti saada kuitenkin askarteluvälinettä että projektit etenee.

Eilen sitten menin työterveyslääkärille kun halusin kuulla lähinnä ohjeita miten tuon jalan kanssa nyt sitten edetään. Pitääkö sitoa tai teipata. Auttaako tulehduskipulääke tai kylmä. Lääkärin tuomio oli että huilia jalalle loppuviikko ja vahva tulehduskipulääke. Myös kylmää suositteli siihen kokeilemaan. Jalalla saa siis astua, mutta kun sillä linkuttaa koska normaalisti ei voi astua, niin vaarana on että muutkin paikat sitten kipeytyy. Kuten nyt jo on tuntunut takareidessä ja alaselässä. Siksi lääkäri suositteli kävelemään nyt vaan pakolliset ja kun meillä töissähän ei mitään muuta tehdäkään kun ollaan jalkojen päällä niin siksi saikkua. So here we are....

Eipä se mitään, mulla on kyllä tekemistä ihan kyllin. Sellaista siis mikä ei jalkaa rasita.

Ainiin, talvi sitten kuitenkin antoi vielä periksi ja väistyi toviksi takavasemmalle. Lumi on hävinnyt ihan kokonaan ja lämpöasteita tarjoillaan tänäänkin. Vilkaisu ikkunasta tuottaa oheisen näkymän:



En kyllä tykkää yhtään tälläsestä. Kaikki vähäkin valo on hävinnyt orastavan talven myötä jonnekin huitsin nevadaan. Kun tällä hetkellä liikkuu autolla tuolla tien päällä, etenkin jos vielä sataa sitä iänikuista vettä, niin oikeesti näkyvyys on todella pieni. Lenkeille oon hommannut kunnon turvaliivin että näkyisin edes jotenkin.



Kauhistuttaa, että suurin osa hiippailee tuolla mustissa vaatteissa kun jotkut ninjat. Facebookissa olikin hyvä teksti että " jos et käytä ulkona heijastinta, niin muista tehdä elintenluovutustestamentti".

Ekan sairaslomapäivän kimppuun käy nyt hän.
rakkaudella,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti