sunnuntai 2. huhtikuuta 2017

TUPAREITA JA SYNTTÄREITÄ

Ai vitsit että oli taas yks kivoista kivoin viikonloppu!! Monta ihanaa muistoa sydämen lokeroihin talletettavaksi. Oli tuparit. Tuli rakkaita. Oli lapsen synttärit, Ville 13 vee. Mun Vauvani siis jo 13v. Se on liian korkea ikä vauvalle. Nyt sais hakea jostain sitä ikääntymistä estävää voidetta että aika pysähtyis. Semmosta Ville on ehdottanu itte joskus tosi pienenä, oisko ollu jotain 5-6 vuotta, kun mä leikilläni valittelin sitä että aika menee ihan liian nopeaa ja se, että lapset kasvaa liian hurjaa vauhtia. Ville oli nähny mainoksen jossa oli mainostettu että voide on ikääntymistä estävää. Raukka rakas!!

Ei vaan, todellisuudessa mä kyllä oon sitä mieltä että ajan kuuluukin mennä omalla painollaan ja että lasten kuuluu kasvaa ja kehittyä ajan mukana. On ihanaa seurata sitä kasvua ja elää eri kasvun vaiheet mukana. Samalla muistellen omaa elämää ja aikaa kun oli lasten ikäinen. Miten paljon maailma onkaan muuttunut jos kohta kaikissa asioissa ei juurikaan. Tuntuu että ne perusasiat on ihan samanlaiset ongelmineen ja ilon aiheineen kuin silloin kun itse sitä aikaa eli. Oon yrittänyt antaa lasten erehtyä, etsiä sitä omaa juttuaan, nähdä maailmaa, kerätä kokemuksia ja etenkin näkemyksiä tulevaa aikuisuuttaan varten. Välillä on tehnyt niin kovasti mieli sekaantua, huutaa seis älä viitti tehdä samoja virheitä kun mä oon tehnyt vaan luota muhun kun mä sanon että tiedän miten kannattaa edetä. Toivon mukaan oon sopivasti kuitenkin osannut pitää mölyt mahassani ja olla tarpeen tullen pehmentämässä iskuja mitä elämä tuo tullessaan. Tai ainakin olemalla kuulevana korvana.

No mutta siis tänä viikonloppuna mä sain siskoni ja veljeni vaimon sekä Villen kummitädin tänne juhlimaan mun tupareita ja voi pojat että meillä olikin mukavaa. Mua harmittaa, etten mä ottanu kuvia tarjottavista jotka onnistui vieraidenkin kertoman mukaan loistavasti. Rakkaani teki herkullisia kinkku- ja lohirullia. Ne tehdään käärimällä herkullista täytettä tortillalevyjen väliin. Sitten ne leikataan sopiviksi suupaloiksi. Ovat muuten todella hyviä. Siis TODELLA. Lisäksi Hän teki makeiksi paloiksi sitruunajuustokakkua. Slurp!!

Mä bongasin netistä kinkkumuffinien ohjeen ja olivatpa muuten ihan sairaan hyviä. Ja helppoja tehdä. Kaikki taikinan ja täytteen aineet sekoitetaan vaan keskenään ja laitetaan muffinivuokiin. Sitten mä tein siihen päälle tahnan jossa oli ruohosipuli tuorejuustoa notkistettuna creme fraichella ja kurkun sekä tomaatin palaset. Nam!!

Siinä syömisten ohella meni sitten vähän skumppaa ja muutakin virvoketta ennenkuin lähdettiin laulamaan karaokea. Sitä sitten jatkuikin koko ilta aina aamuyön tunneille asti.

Tänään sitten juhlittiin Villen synttäreitä kun äiti, mumma ja Ville sekä serkkupoikansa Konsta saapuivat juhliin. Herkuteltiin ja vietettiin kiva päivä yhdessä. Erityisen mukavaa on kun mummakin jaksoi lähteä tänne käymään.

Kun vieraat lähtivät niin me lähdettiin Hänen kanssaan vähän happihyppelylle. Tehtiin pikkunen kävelylenkki siis raikkaassa säässä pientä tihkusadetta uhmaten.

Nyt katseet kohti uutta työviikkoa. Tehdään siitä kiva.

Nämä me tuhottiin esimerkiksi...
 
Rakkaudella,

Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti