perjantai 13. heinäkuuta 2018

LÄHES TÄYDELLINEN AAMU

Heräsin tänään jo valmiiksi jotenkin tosi hyvällä fiiliksellä. Olin kyllä väsynyt, niinkun lähes aina herätessäni, mutta silti sängystä itsensä ylös kampeaminen ei ollut työläimmästä päästä. Aina silloin tällöin tulee mieleen, että miltähän se tuntuisi herätä aamulla oikein levollisesti nukutun yön jälkeen. Sitä ei nyt vaan oo tapahtunut kun ehkä joskus lapsena joten siitä ei sen kummempaa. Kunhan saan itteni aamulla liikkeelle niin siihen oon tyytyväinen. Mä luulen, että mun suurin ongelma noitten unien suhteen on kuorsaaminen, mikä heikentää unen laatua ja siksipä en nuku kunnolla.

No mutta tähän aamuun mennäkseni, olin hyvällä mielellä siis jo herätessäni. Vilkaisu mittariin sai vähän hieromaan unihiekan rippeitä silmistä, sillä näillä leveyksillä ei moisia lukemia kovin usein näe. Etenkään heti aamusta.


Kaihtimet auki samoin kun terassin ovi ja mitä mun keski-ikäiset silmät näkivätkään.. Ai että kun hellii!


Mä en oikein voi enää keksiä mikä olis mieluisampi aamu kun tämä on ollut. Kelin lisäksi tähän aamuun kuuluu urheilua. Nuorten alle 20v yleisurheilukisat käydään Tampereella ja niitä oon nyt nautiskellu tässä tällä viikolla aamuisin heti. Oon mä ehtinyt jo tanssahdellakin tälle aamulle. Mikael Gabrielin Riippumatto on mun ehdoton lempikesäbiisi ja sen tahtiin mä jo fiilistelin tanssien. Oon mä myös syönyt tosi hyvän aamupalan. Tekaisin taas eilen smoothien johon tuli avokado, sitruunaa, mustia viinimarjoja, pinaattia, hunajaa ja soijamaitoa. Onneksi moiset sattuu olla mulle oikeesti herkkua. Tuntuu hyvältä ajatus siitä, että samalla kun syön aamupalaa niin annan keholleni myös terveellisiä ja hyviä rakennusaineita.



Näiden lisäksi mä sitten vielä söin kauraleipää ja join ison mukillisen sitruunavettä. Oon ottanut tavaksi juoda aamuisin noin puoli litraa vettä johon on puristettu puolikkaan sitruunan mehu. Sitruunahan on oikea terveyspommi ja putsaa mm. verisuonia tehokkaasti ja toivon mukaan auttaa omalta osaltaan noihin mun verenpaineisiinkin. Lisäksi se on hyvää.


Kuten sanottua, 13. päivä ja perjantai on alkanut loistavasti. Vieläpä kun edessä on ihan kiva viikonloppukin. Huomenna ollaan menossa Suomipop festareille Jyväskylään. Tiedossa hyvää musiikkia päivän täydeltä.

Niin tosiaan se, mikä mut oikeestaan sai sitte tännekin avautumaan on se, että pitkästä aikaa ajattelin selata uutiset Iltalehdestä. Eipä kovin kauaa tarvinnut selailla kun hoksas sen, että minkä ihmeen takia kaikkien uutisten pitää olla niin kauhean negatiivisia. Koko ajan oli jotain pahoinpitelyjä, henkirikoksia, kuolonkolareita, eläinten kaltoin kohtelua ja mitä vielä...Sai oikein ettimällä ettiä jotaki pientä positiivisen uutisen ripettä. Minkä ihmeen takia se on niin, että negatiivisuus kiinnostaa ja myy. Sillä ei kait niitä juttuja lehdet viljelisi ellei niillä myitäisi. Minä ainakin totesin, että ei taas tarvi hetkeen aikaan lueskella. Sillä vaikka joku sanois sen olevan sitä, että sulkee silmät todellisuudelta niin sittenpä on. Mä niin paljon mielummin levitän positiivisuutta ja myös ammennan itteeni kaikkia hyviä ja positiviisia kokemuksia, tuntemuksia, asenteita.... Maailmas on paljon pahuuttu mutta jos kaikki koittais taistella sitä vastaan niin ehkä se vähenis ja antais tilaa hyville viboille, lämpimille kohtaamisille, kauneuden näkemiselle arjessa ja sellaselle että inspiroituis ihan jokapäiväisistä asioista. Tunnistan olevani aika lapsellinen mutta sittenpä oon :)

Pysykäähän turvassa tänäänkin!

rakkaudella,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti