tiistai 20. helmikuuta 2018

TÄMÄ TIISTAI OLI TAAS UINTIPÄIVÄ

Ai että nyt on niin mahtava olo, että vois vaikka laittaa tyytyväisenä maata. Vihdoin mä sain liikutettua itteäni ja vieläpä tällä hetkellä kaikkein mieluisimmalta tuntuvalla tyylillä. Kävin uimassa. Mä sitten kerta kaikkisesti rakastan uimista. Se on niin ihanan vapauttava laji, kun voi tuntea ittensä kerrankin liikkuessaan kevyeksi keijukaiseksi. Ja vieläpä niin tehokkaasti liikkuessa mitä uiminenkin on. Tälläkin kertaa mä uiskentelin yhtä soittoa kilometrin eikä altaassa tuntunut juurikaan missään. Tiedän tosin jo kokemuksesta että altaasta kuivalle maalle nousu on kohtuu raskasta. En edes yritä nousta portaita vaan semmosta luiskaa pitkin. Mä pelkään ettei mun jalat jaksa ponkia mun ruhoa ylös sieltä. Olis ihan kohtuu nolo tilanne se. Vältän siis, ihan varmuuden vuoksi.

Mikäkö uimisessa on ihaninta?? Se, että on tunne ettei mikään asia mun kropassa roiku eikä tutise, tärise tai hyppelehdi. Voi hetken kuvitella olevansa sutjakka kun merenneito. Kaikki ylimääräiset matkan varrella mukaan tarttuneet leuatkin on sievästi piilossa sielä veden pinnan alla. Liikkuminen on myöskin tehokkuudessaan kevyttä. Lisäksi se, että heti suorituksen jälkeen pääsee saunan lämpöön venyttelemään lihaksiaan ja jumiin menossa olevaa lonkkaa on kyllä ihan piste iin päälle.




Kotia mä tulin sitten kaupan kautta. Pikkasen piti hakea kasviksia illan sapuskaa varten. Alkoikin olla jo nälkä. Mulla oli kotona pintamaustettuja broiskun paloja ja niiden kanssa mietin tehdä juurespyrettä. Oikaisin hyvän vinkin saaneena sen verran, että ostin pakastekasviksia. Pari pussia kasviksia, mausteeksi vähän soijakastiketta ja hunajaa. Tottakai suolaa ja pippuriakin. Sauvasekoittimella vaan sekaisin ja hyvä lisuke valmis. Pintamaustetut broiskut mä paistoin kuivalla pannulla lähes kypsiksi. Sekaan ihan tilkka Pepsi maxia että karamellisoituivat ja sitten mascarpone juustoa sekä appelsiinimehua. Kaikki sekaisin ja tosi miedolla lämmöllä hetki kannen alla. Oi luoja miten hyvää. Pitää oikein laittaa tähän alle ne kuvat mitä mä loihtimistani herkuista onnistuin nappaamaan. Ylimmäisessä kuvassa on se juurespyre vaikkakin kuvan perusteella näyttää kyllä jonkun kertaalleen pureskelemalta ja oksentamalta tuotokselta. Ei livenä ollut ihan noin kauhean väristä tai näköistä :D Alimmaisessa kuvassa ne broiskut, hiukan kyseenalainen on tuokin kuva kieltämättä. Ai että mä oon sitten niin taitava näitten ruokakuvien kanssa että kadehtikaa vaan ihan vapaasti : )




Se on siis se olotila mikä tällä hetkellä on. On tullut liikuttua, saunottua ja syötyä maha täyteen. Kellon on vähän vaille 9 ja mä oon ihan tosissani menossa nukkumaan. Ihanan raukea fiilis!!

Pakkanen on paukkunut tänään melkoisissa lukemissa ja nytkin ollaan jo reilussa -10 asteessa. Siinäkin yks syy minkä takia sauna tuntui niin kivalta. Auto on siellä nätisti lämmityspiuhan päässä niin että ajastin laittaa hommat hoitumaan aamulla pariksi tunniksi. Ei pitäis olla mun Jukelle liian ankara homma lähteä aamulla viemään mua töihin.

Toiveissa hyvät unet ens yönä...
Rakkaudella,
Sartsa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti