maanantai 14. tammikuuta 2019

IHMETTELYÄ

Nyt mun tekee mieli vielä hiukan jatkaa nosta nykyajan nuorista. Ihan karmeaa on välillä kuunnella sitä niiden jutustelua kun navan alta menevät jutut on ihan arkipäivää. Ne on sitä vähän kun kaverille kuittailumielessä ja ne on sitä etenkin siinä, kun mietitään kuka tykkää kenestäkin.

Meillä oli kutosten kanssa oppikirjakysymyksenä tällä kertaa että mitä eroa on seurustelulla ja seksillä? Yksikään luokasta ei osannut vastata siihen mitään. Ja kuten oon aiemmin maininnut niin tämän luokan kanssa näistä asioista todellakin pystyy jutella. Eli kyse ei ainakaan ollut siitä etteikö porukka olisi tohtinut sanoa mielipidettään. Mä sitten jotenkin jäin kiinni tuohon ajatukseen sillä tavalla, että ei kai nuo lapsiraukat oo sitä mieltä, että seurusteluun kuuluu aina seksi. Sitten mun ajatus meni eteenpäin että mitä nämä junnut ylipäänsä ajattelevat seurustelusta. Mitä se heidän mielestään on? Ja mitä on seksi? Onko vaikkapa pussailu jo sekstailua heidän mielestään. Joka tapauksessa on ihan selvää, että näistä aiheista todellakin on hyvä keskustella. NYT. Tässä vaiheessa ollaan toivottavasti vielä hyvissä ajoin matkassa ennenkun kyseiset asiat todella tulevat ajankohtaisiksi. Kaikesta huolimatta mä en voi olla jotenkin kauhistelematta mielessäni että kutoset painivat tälläisten asioitten parissa. Ovat kuitenkin vielä niin pieniä että saisivat pysyä lapsina.

Noh, maailmassa on monia asioita joita mä ympäristöäni havainnoidessa hämmästelen. Jos mä nyt sitten tähän avautuisin tämän päivän ihan toisenlaisesta ajatuskulusta. Tämä tapahtui uimahallissa kun kävin eka kertaa vesijumpassa työkaverini innostamana. (Oli muuten ihan tosi kivaa!) Pukuhuoneessa tietenkin kävi kova kaakatus kun naisia oli koolla paljon. Sinänsä ihanaa. Noh kävi korvaani sitten keskustelu jossa jotkut naiset oli olleet varaamassa jotain reissua. Toinen siinä lausumaan että kyllä piti pikku lasillinen ottaa viinä että sai varauksen tehtyä johon toinen sitten (tai sitten tämä sama nainen lisäsi) että yhtään enempää ei voinut ottaakaan ettei tullut varattua mitä sattuu matkaa. Mä siinä itekseni hymyilin, että noh noh... Ei kait se pikku lasillinen viiniä nyt aikuiselta naiselta niin vie kontrollia pois että moinen vaara on tarjolla. Eipä aikaakaan kun toisesta suunnasta kuului keskustelu nähtävästi johonkin illan istujaisiin menosta. Oli puhe karaoken laulamisesta juhlissa josta yksi keskustelijoista sanoi ettei aio laulaa sillä se on niin kamalan näköistä ja kuuloista kun näkee ittensä laulavan. Toinen siinä yritti sitten rohkaista että mitä se nyt haittaa. No lopputulema oli sitten se, että tämä keskustelun aloittaja sanoi että pitää kuitenkin varautua että sitä saattaa yhden kuoharilasillisen jälkeen alkaa kovastikin laulattaa. Siis ihan oikeestikko?? Tämä ei oo eka kerta kun oon törmännyt tälläiseen naisten jutusteluun koskien alkoholia. Mun on vaikea suhtautua tähän aiheeseen. Mä oon itte sellanen, että tunnustan auliisti juovani joskus enemmän kun laki sallii. Kaikki riippuu fiiliksestä ja seurasta ja kaikesta mahdollisesta. Mutta tämä, että naiset puhuvat näin niin onko todellakin niin, että aikuiset naiset voi olla yhdestä lasillisesta viiniä ihan sekaisin. Tai ainakin niin, että ei pystyis omia tekemisiään hallita. Vai onko niin, että sitä asiaa pitää jotenkin korostaa hyväksynnän toivossa, että jos juon jotain niin juon vain lasillisen. Eihän naisten nyt kuulu juoda kaksin käsin. Hyvänen aika!! Tai sitten toisen pään kautta ajatellen, eikö naiset osaa koskaan päästää irti siitä kontrollistaan? Koko ajan pitää niin kovin olla tietoinen itsestään. Siis tiedättekö mitä tarkoitan? Monta kertaa oon jossain juhlissa törmännyt siihen, että naiset puhuvat joka ikiselle siiderille tai kuoharilasilliselleen että tämä on jo niin ja niin mones ja nyt ei kyllä voi enää juoda yhtään mitään. Ei saa olla liian äänekäs, liian ulospäinsuuntautunut eikä luojan tähden ainakaan liian kovaääninen. Ja tämä kaikki siksi, että mitä muut ajattelee jos minä niin tai näin. Ihan mahdottoman tylsää. Mitä ihmeen väliä sillä on mitä muut ajattelee. Miehet ei koskaan missään kaveriporukoissaan tai illanistujaisissaan varmaankaan mieti miltä näyttävät tai voiko vielä juoda yhden kaljan ettei kaverit jo kato että kylläpä sillä maistuu. Vai ovatkohan? Eivät sen perusteella mitä mä oon miehiltä kuullut kun oon kysynyt asiasta.

Mun ajatus on se, että voi kun naisetkin vois vaan pitää hauskaa. Mennä ihan vaan fiiliksen mukaan ja heittää korkkarit kattoon jos siltä tuntuu. Onneksi mun kaveripiirissä osataan antaa mennä ja olla ihan sillain miltä tuntuu. Enkä nyt tarkoita tässä todellakaan sitä, että pitäis vetää viinaa pää täyteen että olis kivaa. Kivaa voi olla onneksi myös ilman alkoholiakin kun on tarpeeksi heittäytyvää ja spontaania porukkaa. Ei elämä oo niin kauheen vakavaa, tai ainakaan sen ei tartte olla.

No joo... Näitä meikäläisen havaintoja jo pidemmältä aikaa ja nyt vaan tulivat pintaan noiden kommenttien takia. Eipä näistä tällä kertaa enempää. Tsemppiä kaikille ihanille naisille. Me ollaan kaikki omalla tavallamme aivan käsittämättömän mahtavia tyyppejä. Täysillä vaan rinta rottingilla.

rakkaudella,
Sartsa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti