sunnuntai 27. tammikuuta 2019

SUNNUNTAIHÖLLÄILYÄ

Aivan täydellisen mahtava sunnuntaipäivä menossa. Tälläsistä mä tykkään. Vähän on tullut jotain järkevääkin tehtyä kuten siivoiltua ja hoideltua pyykkihommia. Mutta sitten paljon on vain ollut sohvaperunana tai paremminkin sanottuna penkkiurheilijana. Lähes koko aamun on saanut olla talviurheilun äärellä kun on tullut naisten viestiä, ampumahiihtoa, alppihiihtoa ja kohta vielä miestenkin viestiä. Yle on kyllä nyt oikein ylenpalttisesti hemmotellut urheiluhulluja, kelpaa mulle.

Ulkona on aivan mahtava talvipäivä. Kylmää toki on, meilläkin mittari -20 huitteissa mutta näyttää nätiltä näin sisältä katottuna.



Ulkona oon käynyt sen verran että vein kaikki petivaatteet ulos tuuleentumaan. Ihanaa mennä illalla nukkumaan tuulettuneeseen petiin. Pikkunen ongelma saattaa olla tuon meidän wellpur petarin sulattaminen. Se oli nimittäin jo ekan vartin jälkeen ihan kivikova kun oli vähän jäässä. Muistelen ohjeistusta, että sitä pitäis aina välillä rullata ja niinpä mä sitten tein työtä käskettyä. Rullasin sen ja sidoin ohuella narulla kiinni. Sitten pystyyn se tuohon terassille tuuleentumaan. Ans kattoo miten kauan menee ennenkun se sulaa niin että rullautuu takaisin. Eikähän se aamuun mennessä oikene.

Tänäänkin ihan hyvin ois voinut mennä ulkoilemaan mutta vahvasti näyttää siltä että täällä sitä vaan tyydytään ihailemaan talvisen maiseman kauneutta lasin läpi. Sen verran mä oon ollut reipas tänään, että pakkasin huomista vesijumppaa varten jo laukun valmiiksi. Otan sen huomenna töihin mukaan niin saan mennä suoraan töistä päin jumppailemaan. Muuten on vaara ettei tuu mentyä ollenkaan. Kerran oon käynyt vesijumpassa ja se tuntui ihan mukavalta, joskin kesti vaan puoli tuntia ja loppui vähä kun kesken. Taas oon tehnyt itteni kans sopimuksen, että ens viikolla sitten pitää liikkua. Se on ihanaa kun aina maanantaina on jotenkin ihan kun uus alku. Ainakin hetkellisesti voi ajatella, että kaikki on mahdollista tästä eteenpäin. Siinä mielessä mä rakastan kaikkia alkuja. Tällä hetkellä myös maanantaita.

Tälle päivää ei oo mitään ihmeempiä suunnitteilla. Ruokaa pitäis laitella jossain vaiheessa ja josko sitä ehtis hyvän kirjan avata niin oispa mageeta. Mä lainasin kirjastosta Dan Brownin Alku kirjan ja sitä oon nyt joka välissä ahminut vähän. Jäin heti da Vinci koodista koukkuun noihin Brownin kirjoihin ja oon kaikki  aikaisemmat lukenut. Mua kiehtoo se taidehistorian ja uskonnon kietominen mitä jännittävimpiin kuvioihin. Sitten saa miettiä mielessään mikä on totta ja mikä on kirjailijan loistavaa mielikuvitusta. Ainoita kirjoja jotka on jollain lailla haastaneet miettimään asioita jotka on aina olleet itsestään selviä.

Tosi kivaa sunnuntaita sulle. Toivottavasti oot saanut kerättyä akkuun virtaa uutta viikkoa varten.

rakkaudella,
Sartsa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti