keskiviikko 23. tammikuuta 2019

IHON HYVINVOINTI

Mä oon alkanut nyt kiinnittää enemmän huomiota mun ihoon ja etenkin sen kosteutukseen. En oo varmaan ainoa jonka iholle nämä sinänsä niin ihanat ja kuulaat pakkaspäivät on ihan murhaavia. Onneksi oo.saanut lääkityksen avulla kilpparini vajaatoiminnan aisoihin joten sen puolesta iho ei ole enää ihan hilseilevän kuiva. Välillä se oli jo oikeinkin hyvä mutta tosiaankin nyt nämä kiristyneet pakkaset on saaneet ihon tosi kuivaksi.

Ensiapuna oon yrittänyt muistaa juoda paljon vettä. Eli siis sisäinen kosteutus käyttöön. Toki sitten myöskin ihan rasvaamalla ahkerasti. Sekään ei vaan oo tuntunut auttavan kerta päivään. Töissä oon ihan kylmästi joutunut myös vähentää käsien pesemistä sillä välillä mun käsistä on iho mennyt ihan rikki. Ja rasva mulla on työpöydällä aina valmiudessa.

Naamataulu on kans ollu niin kuiva että ihan pölisee. Siis otsa etenkin on ihan hilseilly. Niinpä mä päätin koittaa kosteuttamiseen myös kasvonaamiota. Harrastan esim ihan tollasia halpoja kertakäyttönaamioita joita saa vaikka mistä kaupoista. Ne on osoittautunut tosi hyviksi. Tällä kertaa mun vastaan tuli tollanen panda naamio. Kankainen kasvonaamio siis. Sellasta en ollut ikuna koittanut ja kun hintaa oli huimat yksi euro niin päätinpä laittaa elämän risaiseksi ja kokeilla. Niitä oli kahdenlaisia joista toinen muistaakseni puhdistava mutta mä valitsin tietty tuon kosteuttavan. Tältä se sitten näytti 😁


Mä ajattelin että jep jep, tämähän on ihan lelu. Naamio tosin tuntui tosi ihanan raikkaalta heti joten aattelin että ainakin virkistyy jos ei muuta. Mä nimittäin oon alkanut aamuisin herätä tuntia aiemmin kun ennen ihan vaan mukavampien aamujen toivossa. Se on ollut parhaita päätöksiä hyvinvoinnin kannalta mitä oon aikoihin tehny. Kyseisenä aamuna mä olin jo ottanut lääkkeet ja syöny aamupalan. Lukenut aamulehdenkin. Niinpä laitoin tuon naamarin naamalleni ja samalla tein aamuvenyttelyt. Siinäkin yks uus juttu tälle vuotta, mä venyttelen aamulla ja herättelen sillä lailla kroppaani päivän koitoksille. On ollut superhyvä homma!!

15 minuutin jälkeen mä otin naamion pois ja olin todella yllättynyt lopputuloksesta. Kasvot oli ihanan pehmeät ja raikkaat. Peilistä katsoi mua oikeinkin pirtsakka typykkä. Tunne myös säilyi koko päivän. Olipa ihana päivän aloitus. Muistakaa hemmotella itteänne aina välillä. Tai vaikka joka päivä jos siltä tuntuu.

Oon myös yrittänyt kiinnittää hyvinvointiini muutenkin huomiota oikeastaan suoliston hyvinvointiin panostamalla. Kerroinkin kai jo leivän pois jättämisestä. Aamuleivät on vaihtuneet riisikakkuihin. Aamuisin juon sitruunavettä mikä tuntuu olevan hyväksi vatsalle. Tänään sitten tein Ruohonjuuresta tilauksen joka sisälsi mm hamppuöljyä jota mun työkaverini suositteli mulle. Katsotaan mikä teho sillä mahtaa olla mun vatsalle. Pienin askelin kohti parempaa oloa. Testailen eri juttuja ja kuuntelen kehoani. Eiköhän siitä hyvä tule.

Oman hyvinvoinnin lisäksi mä oon saanut hyvää fiilistä näistä pakkaspäivistä jolloin luonto on niin kaunista että tuntuu kun kävelis keskellä maalausta. Vielä kun sais ittestään irti sen perhanan liikkumisen. En käsitä miten vaikeeta se voi olla. Noh, kyllä sekin sieltä vielä tulee mukaan. Pakko uskoa! 

Reipasta loppuviikkoa!

rakkaudella,
Sartsa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti