torstai 28. helmikuuta 2019

LOMATERVEISET

Ihan huomaamatta, aivan siis yllättäen, ollaankin sitten jo lomaviikon torstaissa. Siis virallisesti jäljellä ois tasan huominen päivä lomaa ja mitä mä oon saanut aikaan. Itse asiassa paljonkin, mutta ei nyt välttämättä ihan sitä mitä alunperin olin ajatellut.

Parina edellispäivänä mä olin muutaman tunnin aamusta ensin töissä, mikä olikin ihan kiva juttu. Eilen sitten piti lähteä töitten jälkeen hakemaan Villeä tänne loppuviikoksi mutta mun säkällä siitäkään ei tullut sitten mitään. Poika sairastui mahatautiin eikä päässytkään tulemaan. Harmittavaa! Vaikka ei mitään sen kummempaa suunnitelmaa ollutkaan niin tärkeintä ois ollut saada viettää aikaa Villen kans. Sovittiin nyt sitten että nähdään huomenna Keskisellä edes ohimennen ja sitten Ville tulee ens viikonlopuksi tänne. Se on edes laiha lohtu tähän kohtaan.

Mutta siis lomaviikko. Oon kattellu tuolta somesta toinen toistaan mahtavampia kuvia kavereiden lomista. On aurinkoa, valkoista hankea, mahtavia latuja, skimbausta, minttukaakaota ja iloisia porukoita. Noh, oon mäkin päässyt päivittelemään somea oman lomani osalta. Laitanpa tähän oikein kuvakavalkadin siitä miltä mun loma on näyttänyt.

Tiistaina lenkillä näin mahtavissa maisemissa

Roiskeläppäpitsaa ihan ittelle

Urheilua on tullut onneksi joka päivä

Lomapäivä vol 3 ikkunan pesun merkeissä

Lomapäivä vol 4 alkoi auton puunaamisella

Siinä sitä on kuulkaa loma askarta. Näiden lisäksi mä oon pessyt pyykkiä urakalla, pessyt yhden pikkumaton käsin porstaamalla, siivonnut nurkkia, tuulettanut petivaatteita sun muita kotihommia. Tänä aamuna tosiaankin kävin siivoamassa auton ja samalla tein lenkin kaupan ja kierrätyspisteen kautta. Nyt ruoka syötynä ja sitten meneekin loppupäivä ihan penkkiurheilun parissa. Ihan mukavaa oikeastaan. 

Tämäkin on taas sellanen asia josta tekis mieli kauheasti valittaa, kun KAIKKI muut pääsee lomalla kivoihin paikkohin ja reissaavat porukalla. Sitten kun hetken miettii, niin oikeastaan mulla on ollut oikeinkin kiva viikko. Sopivasti tekemistä ja ennen kaikkea sitä, että voi tehdä ihan just sitä mitä itte haluaa. Rahaakaan ei oo lomalla palanut juuri ollenkaan. Kotona on saanut kivoja juttuja aikaiseksi mitä ei yleensä töitten jälkeen jaksa tai kerkiä tekemään. Ei mulla siis ihan oikeesti oo mitään valittamista. Ittellenikin yllätyksenä oon siis hokannut, että mä osaan nykyään lomailla myös kotona ja se tuntuu ihan mukavalta.

Huomenna onkin sitten sovittuna jopa kahdet tärkeät treffit keskiselle. Rakasta ystävää olis tarkoitus nähdä kuulumisten vaihdon yhteydessä ja myös Villeä samalla reissulla. Kattotaan lähteekö Ville tänne sitten yhdeksi yöksi. Hiukan tuntuu oma olotila flunssaiselta ja nenä vuotaa pahaenteisesti mutta toivotaan että jää tähän.

Muuten on terveyden suhteen ollut aikamoista vaihtelua tällä viikolla. Verenpaineet on tasoittuneet ihan loistaviin lukemiin mutta sitten parina päivänä alkuviikosta uutena ongelmana oli ruuan jälkeen tulleet pulssin kohoaminen ja sydämen tykyttely. Myös sitä palan tunnetta tuossa kurkunpäässä. Mä oon huomenna menossa aamusta labraan jossa katellaan sokerit ja tarkastetaan nuo kilppariarvot. Oli hoitaja tuolla ensiavussa niin asialla kun mä vaan soittelin ja kysyin neuvoa, että mistä moinen olotila voi johtua. Hän oli varma, että johtuu kilpparista ja siksi halusi laittaa mut testeihin. Sokerit on sitten toinen vaihtoehto koska tapahtuma tuli ruokailun jälkeen. Niinpä mä nyt sitten huomenna aamulla meen jälleen kerran testeihin. Alkaa tuntua, että mä asun tuola labrassa ja lääkärin vastaanotolla mutta toivotaan nyt että akka saadaan vihdoin kuntoon. Välillä on jännästi sellanen olo niinkun ois luulotautinen kun koko ajan on jostain hajalla. Ei tervettä päivää..... Se on toisaalta asia joka mua on paljon vaivannut. Mikä mua vaivaa? Miksi on jatkuvasti jostain kipeä? Ja tiedänhän mä itte että oireet on todellisia enkä keksi niitä omasta päästäni. Toivotaan, ettei labroissa olisi mitään vikaa niin sitten vois rauhoittaa mielensä sen suhteen.

Mukavan keväiset kelit taitaa taas hetkeksi olla muisto vaan, sillä tänään ainakin näyttää aikalailla harmaalta ja luntakin alkaa ripsutella pikku hiljaa. Toivottavasti ei huomenna sitten oon hyvin kamala ajokeli kun pitää tien päälle. Tämän päivän mä otan siis rennosti urheilun parissa. Jännätään josko mitalitili sais täytettä.

rakkaudella,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti