perjantai 16. kesäkuuta 2017

ILON AIHE JOS TOINENKIN

Ainiin, muutama ilon aihe viime päiviltä. Eilen pistäydyin jälleen ihanassa cafe Herkkuhetkessä lounaalla ystäväni Tuulan kanssa. Ruoka maistui ehkä jopa extra hyvältä kun sai syödä ulkona terassilla. Ihanista maisemista nauttien...Muistutan vielä käymään myllyrannan miljöössä sikäli kun mahdollisuuksia on. myllyrantaan tästä

Tällä kertaa lautasella oli monenlaisten salaattien lisäksi lohimurekepihvejä, palapaistia, paistettuja perunoita...Juu juu tiedän, että fiksu ja filmaattinen leidi ottais salaatit omalle lautaselleen ja lämpimät ruuat omalleen mutta kun ei meikäläinen oo semmonen niin syötiinpä kaikki sulassa sovussa samalta lautaselta.


Jälkkäriksi mä sitten otin mansikka-juustokakkua sillä se suorastaan kutsui mua sieltä vitriinistä. Vähän mua jännitti mennä pöytään tämän ihanuuden kanssa, sillä valitettavasti joskus juustokakut pettää pahasti kun ovatkin jotenkin kuivia tai jopa vähän mauttomia. Noh eka lusikallinen vei kaikki pelot mennessään ja lähes kielenkin. Tämä oli aivan taivaallisen hyvää, raikasta eikä liian makeaa. Pientä luxusta oli kultahiput joita oli sivelty suklaalehden pintaan. Nam nama nam!!!Veilä nyt kun olen opetellut juomaan kahvini mustana, niin se jotenkin tukee tämmösten leivonnaisten makua.



Toinen ilon aiheeni on tämä amppelimansikka, jonka hankin hetken mielijohteesta. Mä en todellakaan oo mikään viherpeukalo, ainakaan mitä tulee sisäkukkiin. Jostain syystä kumminkin entisessä elämässäni mä oon ulkona saanut puutarhan kasvit kasvamaan. Nyt tässä on kovasti raakileita sekä kukkiakin sen verran että voi olettaa ettei ihan huolenpito oo mennyt pieleen. Oon koittanut nostaa mansikka ystävääni auringonsäteisiin, että se vauhdittaisi noiden raakileiden kypsymistä. Saas nähdä josko siitä mansikkamargaritan ainekset tulis ;)



Kolmantena ilon aiheena ja vielä jonkun aikaa seuralaisenani onkin sitten yksityisetsivä Jussi Vares. Nämä Reijo Mäen kirjoittamat Vares dekkarit on ehdottomasti mun lempikirjoja, olleet jo vuosien ajan. Jussi Vareksen vähän junttimainen mutta ennenkaikkea renttu elämäntapa ja huumori uppoaa muhun. Kirjan kun ottaa käteen, niin ei meinaa malttaa lopettaa ollenkaan. Saa kommentoida jos haluat että mitä hyviä dekkareita sä oot lukenut. Ehdotuksia otetaan vastaan mielellään etenkin näin kesäksi.

Tuostapa tulikin mieleen, että monta kertaa oon miettinyt missä kaikkialla näitä mun höpinöitä luetaan. Mukavaa kun luetaan, vaikkakin omaksi iloksi tätä tavallista elämääni eniten dokumentoin.

Nyt onkin aika viikonlopun vieton... Meillä on Rakkaani kanssa jänniä suunnitelmia, mutta hiiskun niistä vasta tuonnempana.

Tee kiva päivä, nauti kesäilloista ja ota löysin rantein.

rakkaudella,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti