torstai 22. kesäkuuta 2017

SADE TULE YSTÄVÄNI TULE TAAS...

"..sade tule ystäväni tule taas, tule tuo se tulva joka puhdistaa. Sade huuhdo ikkunani maailmaan, tulee uudestaan..." lauletaan laulussakin.

Säät on suosittu puheenaihe ollut taas tässä viime aikoina. Mua hiukan jopa suretta se, että ihmiset pilaa jo hyvissä ajoin etukäteen lomansa sillä että on katseltu säätiedotuksia jotka lupaa pelkkää sadetta ja keltainen aurinkopallukka on pelkkä toiveuni. Onhan se nyt tietenkin faktaa, että sitä kesällä haluais nauttia lämmöstä ja auringon säteiden hellivästä vaikutuksesta mutta mun mielestä loma on kuitenkin aina lomaa. Niinpä sitä itsekin on yrittänyt opetella näkemään kauneutta sieläkin missä sitä ei päällisin puolin ole, kuten juurikin sateessa. Joskus auttaa se, että zoomaa katsettaan pieniin juttuihin. Itse asiassa tuo zoomaaminen on ihan hyvä juttu monessa muussakin asiassa, sillä oon huomannut itsestäni että mitä enemmän kulkee aistit avoinna ja herkistää itteään näkemään pieniä juttuja ympärillään, niin sitä enemmän elämästä saa irti. Mä laitan nyt pari kuvaa esimerkiksi tästä:







Yllä olevassa kuvassa on vesipisaroita telttakankaan pinnalla. Mä oikeesti vietin aamulla herättyäni hyvän tovin seuraten näitä pisaroita ja niiden tekemiä kuvioita kankaalla. Mun mielestä tosi nättiä.


Vesipisarat lehdillä on ihan kun helmiä. Tämä kuva tuosta terassilta. Näitä oon joskus kuvaillut ennenkin sillä ovat mun mielestä kauniita.

Siinä nyt vaan pari kuvaa näytiksi siitä, mitä tarkoitan. Taivaskin on usein sen pelkän harmaan jälkeen aika jännän värinen. Ihan kun vesiväreillä maalattu.

Lisäksi sateen sattuessa voi käyttää energiansa mielummin sen miettimiseen mitä nyt voisi alkaa touhuta, ennemmin kun istua surkuttelemassa olematonta kesää ja pilalle menevää lomaansa. Sateella voi lukea hyvää kirjaa, leipoa, nauttia hyvästä ruuasta, käydä päiväsaunassa ja sieltä ulkona vilvoittavassa sateessa (kenellä moiseen on mahdollisuus), siivota vaikka kaappeja kun ei uloskaan pääse (koskee ainoastaan niitä jotka suorastaan nauttii siivoamisesta :D ) ja ennenkaikkea aina voi viettää aikaa perheen kanssa ja tavata ihmisiä kasvotusten. Sukulaisia ja ystäviä joite ei kiireisen arjen keskellä ehdi tapaamaan. Siihen voi lomalla käyttää aikaa mielin määrin eikä siinä paljon sateet hetkauta kun hyvässä seurassa aikaa kuluttaa. Eiköhän jokaisen lomaan nyt kuitenkin hitunen aurinkoakin sisälly.

Noh, mun pointti siis vissiin tule selväksi. Mä oonkin tyyppi jolle lasi on aina puoliksi täysi ja lähes joka asiasta löytyy positiivisiakin puolia. Tiedän, että monia ärsyttää tämmönen asenne mutta ei se mitään. Mulle tää toimii niin, että arki ja elo ylipäänsä on paljon mielekkäämpää.

Nautiskellaan toisistamme!!
rakkaudella,
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti