sunnuntai 11. kesäkuuta 2017

HYVÄN FIILIKSEN PÄIVÄ

Täällä ollaan taas reilun viikon tauon jälkeen. Eilinen päivä oli kyllä mukavin pitkiin aikoihin. Mä julistinkin sen facebook päivityksessäni hyvän fiiliksen päiväksi jo hyvissä ajoin iltapäivällä.

Lähdin Hänen mukaansa yleisurheilukentän laidalle päivää viettämään. Hän harrastaa lähettäjän hommia ja minä kun oon penkkiurheilija henkeen ja vereen niin on mukavaa kuluttaa aikaa katsomossa urheilusta livenä nauttien. Lähtö oli jo aamulla aikaisin ja onneksi ilma oli suotuisa. Aurinkoa luvassa koko päiväksi. Tältä näytti kentällä vajaa tunti ennen kuin päivän säpinät starttasi:

Vaajakosken urheilupuisto

 Kyseessä oli todelliset hyvän mielen kisat, sillä vanhimmat kilpailijat oli 80 vuotiaita. Oli aivan älyttomän inspiroivaa seurata niitä harmaapäisiä miehiä ja naisia jotka tekivät kentällä huikeita suorituksia. Nostan kyllä olematonta hattuani tosi korkealle. Yks keskustelunpätkä mitä kuulin siinä katsomossa istuessani kuvastaa mun mielestä tosi hyvin sitä asennetta joka heillä oli kilpailuun. Eräs vanhempi nainen, muistaakseni sarjasta naiset 75v, ihmetteli kilpakumppanilleen miten hän jaksaa juosta seuraavana olleen matkan. Olikohan kyse 800 metrin viestistä. Toinen sitten vaan vastasi ihan rauhallisesti, että pitää juosta sen verran hiljaa että jaksaa. Ihana!! Mä koitin imeä siitä ilmapiiristä itteeni kaiken mahdollisen.


 Onneksi mulla oli lenkkarit ja muutenkin lenkkivermeet mukana, sillä huomasin että siinä vieressä oli aika uskomattomat lenkkeilymaastot. Niinpä mä katoin pikamatkat ja kipaisin metsän uumeniin. Lenkkipolkuja oli valittavana ainakin neljä eri pituista ja mä päädyin 5 kilsan lenkkiin. Olikin aikamoinen taival, sillä maasto oli tosi mäkistä. Hien sai kivasti pintaan ja mä huomasin miten olin jo kaivannut sitä kun kunnolla hengästyy. Pysähdyin välillä nauttimaan metsän rauhasta, kun ei kuulunut mitään muuta kun lintujen laulua.

Polku johdattaa salaisuuksien äärelle


Mun lempimaisemaa




Luonnon keskellä ja erityisesti metsässä mulla on hyvä olla..

Lenkin jälkeen kävin sitten syömässä ja nautin taas tovin urheilun riemusta. Ehdin mä vielä käydä pikkuisen shoppailemassakin ja ostin Reijo Mäen uusimman Vares kirjan jota sitten lopun päivää katsomossa ahmin, hyvien urheilusuoritusten ohessa.

Kotiin me päästiin vasta illalla, kun oli matkalla otettu ylinopeus sakko. Todella tapahtumarikas päivä siis kaiken kaikkiaan. Loppuilta menikin sitten ihan omalla terassilla istuskellen ja nätistä kesäillasta nauttien.

Tänään on tullut otettua melko rauhallisesti vaan. Vähän pyykinpesua, ruokakauppa shoppailua, telkkarin kattelua ja hyvää ruokaa. Hyvä alotella viimeinen kolmen päivän rypistys töissä ennen pitkää lomaa.

Mukavaa viikon alkua,
rakkaudella Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti