maanantai 3. heinäkuuta 2017

KAMPAAJALLA VIIKKO KÄYNTIIN


Siinä se nyt sitten on, vihdoin. Mun kampaamokäynnin tulos. Viime kerrasta ehtikin jo vierähtää hyvä tovi (lue:ihan liian pitkään) joten ei haitannut vaikka piti laittaa kello herättämään aamulla. Olipa ihanaa pitkästä aikaa kun joku pesi mun hiukset. Mä olisin varmaan kissa jos olisin eläin, sillä tykkään niin paljon kaikesta hemmottelusta ja silittelystä jne. Siinä me kampaaja Tarjan kanssa jutusteltiin tunnin verran, yllättäen aika paljon säästä ja tästä suomen kesästä. Aloinkin oikein miettiä sitä, että mistä se kesä nyt sitten lasketaan oikein alkavan. Katotaanko se kalenterista vai kelistä vai mistä? Tää mun kampaajani kun sanoi, ettei oo vielä laituriakaan saatu mökille laitettua tälle kesää eikä kotona oo pihahommia tehty kun on jotenkin odottanut että kesä alkais. Siinähän se taitaa kyllä sitten tehokkaasti kuluakin sinne syyskuulle aika.

Jos mulla olis mökki niin kyllä siinä laitettais viimeistään heti kesäkuun alussa paikat siihen kuntoon kun ne nyt kesällä halutaan olevan. Kelit on sitten mitä on. Antaa sitten sieltä syksystä olla mahdollisimman pitkälle, sillä sehän on vähän niinkin että kelit on paremmat ja kesäisemmät pitkälle syksyyn kun ikään kesä- tai heinäkuussa. Joo mutta siis jännä juttu miten tätä suomen kesää ja sen lyhyyttä toitotetaan joka tuutista, jopa erään kaupan mainoskampanja nojaa tähän teemaan. Ehkä tämä aihe vaan kolahtaa meihin melankoliaan taipuvaisiin suomalaisiin, saadaan rypeä alakulossa oikein porukalla kun valtamediakin antaa siihen mahdollisuuden.

Tätä kirjottaessa ulkona on harmaata ja sateista mutta ei se mitään. Mä aion olla suomatta sille asialle turhaa palstatilaa päässäni. Sydämessä paistaa aurinko ja se lämmittää mukavasti.

Maanantaita päin
rakkaudella Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti