sunnuntai 2. heinäkuuta 2017

KARNEVAALEJA JA VIINIJUHLAT ALA TASTE OF AMERICA

Mä oon jääny kiinni tämän meidän äiti Suomen kauneuteen. Oon vissiin suorastaan lumoutunut siitä, enkä kerta kaikkiaan saa tarpeekseni kaiken maiseman ihailusta. Laitan tähän kuvia, joita napsin tuolta yleisurheilukentän liepeiltä. Olin torstaina ja tänään aita- ja pikajuoksukarnevaaleissa Jämsänkoskella ja heti kun torstaina ajettiin tämän kentän parkkipaikalle niin haukoin henkeäni ihastuksesta. Asiaa ei yhtään himmentänyt se, että mukana oli jälleen kerran mulle niin rakas elementti eli vesi. Tällä kertaa maisemassa oli niin monta supisuomalaista ainesta, että toivoisin että voisin tähän liittää kaikki ne tuoksut mitä näihin kuviin liittyy. Puiden polttamisesta pesässä, mutta ennenkaikkea matonpesupaikalta leijaillut puhtaiden mattojen tuoksu. Päivä oli siis täynnä aistien juhlaa. Kentällä toisenlaista ja ulkopuolella muuta. Ainiin, niitä kuvia olkaa hyvät:

Minun suomeni

Mun mielestä suomalaista maalaisromantiikka parhaimmillaan

Oli veneitäkin
No words needed
Mä oon sitte heikkona kaikkiin polkuihin
Siellä se urheilukenttä häämöttää taustalla
Tommonen kivijalka löytyi kun kiipesin kallion laelle..mikä lie??
Kalliolla kukkulalla
Perjantaina ei ollu kisoja vaan vietiin ja tuotiin autoja huollosta. Hän kävi hiusten leikkuussa ja mä asioilla kaupoissa sillä välin. Muuten vaan oltiin ja otettiin rennosti, väsytti niin kovin. Mä ehdotin iskelmäfestareille menoa, mutta ei sitten tullut lähdettyä. Se on kun näinä kesäiltoina ja öinä ei malta kerta kaikkiaan mennä nukkumaan ollenkaan niin sitten vierähtää aamuun.

Eilen lauantaina sitten Hän lähti jälleen kisoihin tuonne samaan paikkaan ja mä suuntasin eka kertaa ihan yksin Kuopioon ja viinijuhlille, sillä en saanut ketään kaveria mukaan. Valitettavasti. Lähdin puolen päivän jälkeen kohti auringossa kylpevää Kuopiota ja sielä Rauhalahden leirintäaluetta. Oli kyllä outo fiilis mennä yksin, sillä meillä on mun ihanan matkaseuralaisen kanssa ollut jo vuosikautinen perinne tuosta reissusta ja joka kerta on nimenomaan se seura ollut se, minkä takia reissulle on lähdetty joka vuosi uudelleen. Noh nyt kävi näin, kun kukaan ei päässyt mukaan vaikka monta halukasta olisikin ollut.

Rauhalahti on leirintäalueena ihan kaikinpuolin ok. Ei mitään valittamista, on siistiä ja mökit on ihan kohtuu hintaisetkin. Meillä on aina 4 hengen leirintämökki joka sopii tommoseen parin yön visiittiin oivallisesti. Mökissä on jääkaappi, tulee vesi ja on keittolevytkin. Puhumattakaan astioista neljälle.
Voit vierailla Rauhalahden sivuilla tästä

Itse en ehtinyt mökissä juurikaan muuta kun vaihtaa vaatteet ja laittaa hiukset sekä meikata pikkasen. Halusin ehtiä aikaisempaan sisävesilaivaan, joka veisi suoraan leirintäalueelta matkustajasatamaan jossa viinijuhlat oli käynnissä. Ollaan menty joka vuosi tuolla paatilla ja suosittelen kyllä.

Matka alkaa

Lähtövalmiina

Kallavedellä seilataan

Viinijuhla alue kun portista sisään pääsin, vielä hiljaista

Viinijuhlien teemamaana tänä vuonna on USA eli teema kuuluu Taste of America. Viinijuhliin voit tutustua täällä Ruoka oli siis amerikkalaisella twistillä toteutettua myös. Kävin heti hakemassa tämmöisen annoksen:

Lohta ja uuniperunaa sekä parsakaalta...aivan taivaallisen ihana annos

Lasissa maistiainen rose viintä ja tietty tämän vuoden vuosilasissa. Nyt tuli siis kymmenes lasi tuohon sarjaan kerättyä. Lasi toimii juhlien aikana pantillisena eli ellet halua sitä itsellesi niin voit lähtiessäsi palauttaa sen ja saat panttirahan takaisin. Mä hain tuohon samaiseen lasiin vielä maistiaiset valkkariakin illan aikana. Enempää en kokenut tarpeelliseksi maistella ;)

Illemmalla toinen ruoka annos jonka hain sieltä street food kadulta näytti tältä:

Sipulirenkaita, kananuija, kanatnugetteja ja bataattiranskiksia sekä kahdenlaista dippiä..NAM!!

Tänä vuonna ruoka oli kyllä todella herkullista ja annokset oli riittäviä. Tuokin street food on pienin mahdollinen annos. Namnam!! Vatsa tuli kyllä todella täyteen. Ilma oli supermahtava ihan loppuun asti eikä tarvinnut edes mukaani varaamaa pontsoa laittaa päälleen. Esiintyjätkin oli ihan huippuja. Väliesiintyjänä Veeti Kallio pikkulavalla:

Päälavalla ekana Lauri Tähkä. Keikasta ei kyllä vauhtia ja vaarallisia tilanteita taas puuttunut :)

Illan päätteeksi lavalle nousi Antti Tuisku joka toi mukanaan ihan kunnon shown tanssijoineen kaikkineen. Wau!!

Kuva piti ottaa screeniltä, sen verran paljon oli porukkaa

Herkistävä hetkikin koettiin Antin keikan aikana, nimittäin kosinta. Ohhoijaa!! Oisin laittanu tähän videopätkää keikalta mutta nyt ei jostain syystä pelitä niin ei sitten. Lähdinkin sitten heti oitis Antin keikan jälkeen taksitolpalle niin pääsin nopeasti mökille takaisin. Olin siis jo puolen yön aikaan valmis nukkumaan, mutta enhän mä tietenkään heti mihinkään nukkumaan mennyt. Tosi hyvin sain kyllä sitten joka tapauksessa nukuttua kun pääni tyynyyn painoin.

Aamulla lähdin ajelemaan kohti tuota torstaista urheilukenttää heti kun sain kamat kasaan. Aurinko paistoi koko päivän tänäänkin tosi kuumasti, mutta tuolla kentällä kävi välillä tosi kylmät tuulen puuskat. Voi sanoa kyllä että onneksi vähän tuulikin sillä muuten olis ollut paahtavaa urheilijoillakin.

Nyt mä sitten tulin jo hyvissä ajoin kotiin, sillä väsy painoi selvästi ainakin jalkoja. Suihkussa käyty, pari kylmää siideriä odottaa ja minä odotan että Hän tulee ehjänä kotiin eikä ainakaan nukahda rattiin. Arvelen, että väsy saattaa pitkän päivän jälkeen hieman painaa.

Uutta viikkoa kohti,  mitä lie se tuokaan tullessaan. Hän jää nyt virallisesti kesälomalle eli aikaa ois tehdä jotakin erityistäkin mutta katsellaan.