perjantai 18. maaliskuuta 2016

ELÄMÄNI BIISIT

Tänään on ollut hyvä fiilis. Musta tuntuu, että ton intervention ansiosta mä oon päässy ainakin etääntymään noista vanhoista demoneista joita mun hartioille oli alkanut pesiintyä. Mä oon antanu ittelleni anteeksi tiettyjä juttuja ja päättänyt olla armollisempi jatkossa. Sillä melko varmasti mä tuun tekemään virheitä tulevaisuudessakin ja se on kait ihan sallittua ja odotettavaakin joten jospa vain päättäis oppia niistä ja jatkaa ehkä vähän viisaampana eteenpäin. Kohteena koko ajan onnellisuus ja hyvä olo. Tämmönen diili tänään.

Mutta jostain syystä, varmaankin mä kuulin jonkun oleellisen biisin radiosta tänään, mä aloin miettiä mitkä biisit on matkan varrella ollu mulle jotenkin oleellisen tärkeitä. Mä tulin tälläseen lopputulemaan jos pitää listata 10. Ei missään järjestyksessä vaan sillain kun mieleen tuli.

1. Madonna- Like a virgin.
Mä muistan millaisen vaikutuksen tää musiikkivideo teki muhun silloin. Taitaa olla jopa ihan ekoja musavideoita mitä muistan. Kattelin ihan silmät pyöreinä että mitä ihmettä.

2.Duran Duran - Girls on film
Vähä sama juttu kun edellä. Mä tykkäsin kaverini Sanna-Kaisan kans Duraneista ihan hulluna ja kaikki biisit kolahti mutta sitten tuli joku dokumentti yms. jossa oli näitä videoita. Tämän biisin video oli niin hullu ja vähä semmonen tuhma että alakouluikäinen minäni hätinä pystyi sitä kattomaan.

3.Dingo - Autiotalo
Mä olin dingo huumassa mukana ja huoneen seinät oli tapetoitu kaiken kokoisilla kuvilla bändistä. Tv:stä tuli dokumentti Dingosta ja sekin vaikutti muhun todella paljon. Mä jotenkin ihailin niitä faneja jotka oli niin fanaattisia ja se yks tyttö pääsi oikeesti Nipan reppuselkään. Silloin ihan varmaan uneksin että voi kun saisin joskus kokea jotain tuollaista.

4. Bogart co. - Princess
Tässä taas yks mun suuren fanituksen kohde ja taitaapi olla niitä ekoja bändejä joita pääsin kattomaan ihan livenä Latosaareen. Ai että kun jännitti!!

5. Carola Häggkvist - Främling
Tää vie mut Euroviisujen pariin ja meillä oli aina tapana mennä mun tädin luo yökylään ja kattomaan Euroviisuja. Tää biisi kolahti muhun niin, että ensimmäinen kasetti jonka mä sain oli just Carolan ja arvatkaapa mikä sen kanssa tuli mukana?? Korvalappustereot ja ne oli kuulkaas kovaa kamaa siihen aikaan.

Noi edellä mainitut biisit on selkeästi mun ala-aste aikojen juttuja ja nyt mennäänkin sitten yläasteen aikaan ja siitä eteenpäin.

6. Metallica - Master of puppets
Yläasteen seiskalla heti alkoi mun hevivaihe. Jostain syystä tää raskaampi musiikki iski lekalla päähän. Metallica herätti ekat isommat fiilikset ja tätä biisiä tuli Katjan kanssa muiden muassa kuunneltua. Joku tais sillon sanoa jotain että " jokaisen alottelevan  hevikitaristin koetinkivi". En tiedä miksi tuo repla on jääny mun mieleen.

7. Stone - Get stoned
Tämä bändi oli kova ja olin bäkkärillä juttelemassakin poikien kanssa ja muistan aina miten otin nimmarit matikan kokeeni takasivulle. Koe oli jostain syystä jääny mun takin tai housujen taskuun (silloinhan käytettiin vain ja ainoastaan mustia strech farkkuja joten ihan sama oltiinko koulussa vai vapaalla). Sitä sitten bändin pojat kovati huvittuneina analysoivat.

8. Popeda - Pitkä kuuma kesä
Suomirock vaiheen eka kolahdus ja keikkoja tuli koluttua Taijan ja Elisan kans ihan kiitettävästi.

9. Juliet Jonesin Sydän - Cowboy
Täs toinen edellä mainitun ajanjakson helmi. Jonesien keikoilla tuli käytyä ehkä kaikkein eniten.

10. Haloo Helsinki - Vapaus käteen jää
Aikuisikäni suurin fanituksen kohde, yhä edelleen. Bändin kaikki biisit kolahtaa ja muutenkin iskee ehkä koviten mitä mikään bändi tähän mennessä. Tähän bändiin liittyy paljon rakkauden tunnetta, paljon tärkeitä kokemuksia tärkeitten ihmisten kans <3

Siinä ne. Aika jännä oli palata mietteissä pitkälle menneisyyteen ja mitä kaikkea nämä biisit toikaan tullessaan. Ihan herkistyä piti. Mulle on musiikki kuitenkin aina ollut ja on edelleen niin tärkeä juttu ja se on mukana aina kun jotain erityistä sattuu ja tapahtuu niin siksi näihin spesiaaleihin liittyy erityisen paljon muistoja. Hauskoja hetkiä, ihania ihmisiä, kokemuksia, kasvamista...

Koittakaas joskus tuumata omaa listaa aikanne kuluksi.

Perjantai illasta morjens
- Sartsa -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti