sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

ELÄMÄNI ELOKUVAT

Mietintämyssy jäi eilen päähän sen jälkeen kun sain laitettua nuo elämäni biisit listaukseen. Aloin miettiä mikä muu asia muhun on vaikuttanut kun musiikki, no harva asia yhtä paljon mutta elokuvat on yks rakas juttu. Ajattelin listata myös itselle tärkeät elokuvat

1. Dirty Dancing
Aivan ehdoton ykkönen. Oli myöskin ensimmäinen elokuva jota kävin kattomassa ihan oikeassa elokuvateatterissa. Oon etsinyt tätä dvd:nä ikuisuuden mutta en oo löytänyt. Ihana, monellakin tavalla. 

2. Tappajahai
Meitä kiellettiin mun mielestä erittäin harvoin tekemästä oikeastaan mitään kun oltiin lapsia mutta tämän muistan että mun ei olisi saanut tätä kattoa. Niinpä sitten istuin eteisen lattialla kun olohuoneessa tätä katsottiin. Jaa miksikö eteisessä?? No kun sieltä pystyi salaa peilin kautta kattoa. Liekö tästä johtuvaa että tänäkin päivänä mua inhottaa mennä luonnonvesiin uimaan. Hui!!

3. Tuulen viemää
Tämä tuli katottua vaikka kuinka monta kertaa pituudestaan huolimatta. Joku tässä kiehtoi, rakkaustarina varmaan päällimmäisenä. Tuli luettua sitten kirjanakin myöhemmin.

4. Titanic
No eikai tartte sanoa mitään. Romantiikan nälkäisen suurinta herkkua. Voi kun mäkin joskus kohtaisin oman Jackini- haaveita.

5. Ainoat Oikeat
Todellinen hyvän fiiliksen elokuva. Jälleen romantiikkaa pullollaan ja sellaista ihanaa lässynläätä jota tapahtuu vain elokuvissa... vai tapahtuuko ;) 

6. P.S I love you
Mun toinen ehdoton suosikkini nyt ja aina. Joka ikinen kerta mä itken silmät päästäni kun tämän näen ja silti tämä pitää kattoa aina sopivin väliajoin. Rakkaushömpöttelyä, iiiiihania irkkumiehiä ja vielä ihanampi tarina rakkaudesta joka ei pääty koskaan.

Täs nää jotka mulla tuli mieleen päällimmäisenä. Jokaiselle joka mut tuntee, niin ei tullu varmaan yhtään yllärinä että suurin osa näistä on romanttista, yltiösiirappista rakkaus lässynläätä. Mutta kun se vaan on niin ihanaa huokailla ja haaveilla siinä samalla. Toivoa, että edes pikkuruinen osa moisesta tunteesta tulis omalle kohdalle. Jännä juttu oli se, että siinä missä noi biisit toi mieleen selkeästi tapahtumia ja ihmisiä joiden kanssa jotenkin olin sen tilanteen jakanut niin elokuvien kohdalle ei oo samoin. En yhtään muista kenenkä kanssa oon mitäkin elokuvaa kattonut, hätinä edes että missä teatterissa. Kait se on sitten niin kokonaisvaltainen kokemus mulle kun istuu pimeässä teatterissa eläytyen tarinaa, että se muu ympäriltä unohtuu.

Tätäkin saa tykönään tuumata jos siltä tuntuu.

- Sartsa -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti