maanantai 14. maaliskuuta 2016

PIKKU BREIKKI JA LOMAPÄIVÄ

Mä oon kuullut niin paljon juttuja tästä talvilomasta että päätinpä itsekin kokeilla päivän verran. Nyt kun lomapäivä alkaa olla jo loppusuoralla niin oon kyllä ihan vähän pettynyt. Oon kuullut että talvilomalla hiihdellään ja lasketellaan, herkutellaan ja hömpötetään tai jopa makaillaan nauttien auringosta jossain palmupuun alla. Tällä hetkellä kun lomapäivä alkaa olla lopuillaan niin tuntuu, että mua on vedetty höplästä. Sartsan talviloma sujui nimittäin kutakuinkin näin: aamulla kello herätti klo 7. Lähdettiin Elinan kanssa piipahtamaan Seinäjoella. Sen keikan jälkeen tulin kotiin ja söin aamupalan ihan rauhassa.

Sitten pyykkäsin sekä taltutin valtavan kasan tiskiä. Painin muutenkin pyykkien kanssa. Ja reippaana tyttönä siivoilin vähäsen. Kunnes tuli puhelu Erittäin Tärkeältä Henkilöltä että olis päiväkahviseuraa tarjolla. Cassu soitteli nimittäin että tuu kahville ja tottahan täti lähti oitis kutsua noudattamaan :) Siinä sitten vierähtikin hyvä tovi kummityttö Kastanjan kans seurustellessa ja Cassun kans höpötelles. Ihanat <3

Sitten olikin jo viikonlopun reissuväsy iskemässä takaisin ja pakko oli mennä päiväunille. Ihan vain hetkeksi ennen kun Ville saapuu äiskän riemuksi taas tänne. Heräsin 3,5 tuntia myöhemmin ihan pää pyörryksissä. Meni hetken käsittää mikä aika päivästä oli ja tuntui että kroppakin painoi ainakin tonnin kun vääntäydyin väkipakolla ylös. Sitten alkoi vasta ajatus virrata ja tuli pikku paniikki. Missä Ville on?? Enhän mä oo edes tehnyt mitään ruokaa!! Apua!!! Pikainen puhelu kuitenkin laittoi huokaisemaan syvään sillä iskä oli huolehtinut Villen ruokailun vielä tämän päivän osalta ja poika oli tyytyväisenä kaveriensa kanssa pyöräilemässä. Kaikki siis hyvin. Mutta joo siinähän se päivä sitten olikin jo lähes illassa. Tytöt kävi illan mittaan mammaa moikkaamassa <3 <3

Sellanen oli siis Sartsan talviloma. Uus yritys lomaan on sitten 59 päivän päässä. Silloin ainakin aurinkoa ois tiedossa. Minilomaan enää 12 päivää.

Mutta viikonloppu mulla meni reissun päällä. Vietin sen minilomalla ihanassa Helsingissä. Oli mahtavaa päästä vaihtamaan taas maisemaa ja tällä kertaa toiveena oli jättää noita ajatuksia myös edes hetkeksi sivuun. Me hypättiin aamulla 7:15 onnibusin kyytiin systerin, Elinan ja Camillan kanssa. Unihiekka karisi silmistä hyvin nopeasti eikä matkalla nukkumisesta tullut mitään ja matka meni muutenki todella nopeasti. Helsingissä meitä tervehti täysi kevät. Aurinko paistoi lämpimästi eikä lumestakaan ollut tietoakaan. Elina lähti samantien kohti kiasmaa ja me Satun kans kohti Stockmannin kahvila Argosta.

Kirsikkaviineri ja kahvit...yks sana NAM!!

Tämmöstä sielä oli...aurinko <3

Istuttiin hyvä tovi vaan nauttien kaupunkinäkymästä, seurattiin ihmisvilinää ja... niin.. vaan oltiin!!

Elina liittyi kohta seuraan ja lähdettiin shoppailemaan. Köyhän shoppailu onkin aikamoista touhua. Siinä väistellään pahaa mieltä sujuvasti fiilistelemällä ajatuksella että tollasen mä haluan sitten kun on rahaa. Tai narrataan sujuvasti itseä luulemaan että mä hankin ton ja ton sitten kun... Ja hei, tää toimii.. ainakin jos on tällänen sopivan höppänä kun mä :)

LUSH <3

Jenni laittoi mut omille asioilleen mulle uuteen tuttavuuteen eli LUSHiin. Olipa ihana putiikki kerrassaan. Sielä oli menossa 8v synttäribileet glitter fiiliksissä ja oli dj:t ja kaikki paikalla. Mä olin ihan fiiliksissä ja oisin vaan tuoksutellut niitä tuotteita ja kun ne näyttikin niin kutsuvilta. Käykää vaikka kattomas www.lush.fi

Tässä ne tuotteet mitä Jenni pyysi hankkimaan...

Ja tämmösen mä sain kaupan päälle...
Enpä malta odottaa että pääsen testailemaan tuota uutta tuttavuutta. Ajattelin ottaa saunaan sen mukaan seuraavalla kerralla.

Kyllä mun tuli vähän shoppailtuakin..ihan itte ittelleni

Pizza sukat..pakko oli saada ;) ja vastapainoksi treenitoppi

Shoppailun jälkeen oli aika lunastaa hotellihuone. Oltiin nimittäin Yrjönkadun Omenahotellissa. Mulla ei kauhean hyviä kokemuksia omenasta oo mutta päätettiin nyt kuitenkin ihan vaan budjettisyistä uskaltautua. Huone oli ihan tilava ja siisti, ei mitään valitettavaa. Kunnes...Satu alkoi fiilistellä kahvilla ja laittoi veden keittimen päälle. Voitte uskoa että kohtaus oli melkoinen kun huomattiin ettei meidän huoneessa ollut kahvia ollenkaan. Siis EI KAHVIA MITÄ HEL**TTIÄ!! Huutava vääryys!! Missä on puhelinnumero johon soittaa ja valittaa. Kuka korvaa ja miten?? Satu jo kävi ahdistelemassa siivooja parkaa mutta ei hälläkään raukalla ollut meille antaa kahvipuruja. Ei siis auttanut muu kun lähteä hakemaan kaupasta pikakahvia alku lamaannuksen taltuttua. Samalla käytiin myös hakemassa iltasapuskat mäkkäristä. Grilled chicken mcwrap ateria bbq kasteikkeella ja valkosipulidipillä tässä näin:

Jälkiruuaksi mä ostin suklaapatukan ja sitten kuitenkin tämä voitti jälkkärikisan 6-0 ;)

Sitten vaan hömpöteltiin koko ilta ja nauraa käkätettiin kaikkea turhaa...juuri sitä mitä mä tarvitsin tähän väliin. Vähän viintä, melodifestivalen vielä lisukkeena. Yks mille me naurettiin oli tämä näkymä meidän sängyllä

Hyvä kun ite mahduttiin sekaan kun sänky oli kun kaatopaikka. Leidit oli niiiin lomalla ettei huvittanut edes huolehtia ympärillä kasvavasta tavaramäärästä. Satu ainakin sanoi että on niin ihana kun ei kerrankin tartte huolehtia näistä asioista... noh mä vaan nyökkäilin vaikka suoraan sanottuna tämä on mulle boheemille sottapytylle aika normia.

Lisää iltahömpöttelyä :D piti vähän parodioida teinipeilikuvan kans. Huomaa kainaloihin asti nostetut yökkärihousut. Niiiiiiin khuuuma!!!

No mutta ihana päivä päättyi sitten pariin kumman kaa- jaksoon ja sitten yöunille. Hotelli oli rauhallinen eikä mitään biletysmekkalaa ollut yölläkään. Huone oli vähän kuuma mutta ei sekään häiritsevästi.

Sunnuntaina sitten vaan elvyttiin hotellilla 12 saakka kunnes oli aika luovuttaa huone. Camilla lähti tapaamaan kaveriaan ja me muut lähdettiin vähän käveleskelemään ja kattelemaan espan meininkejä. Käveltiin kauppatorille asti ja siitä ihania pikku kortteleita pitkin senaatintorille

Oli jo melko viileää ainakin tällä puolella mihin ei aurinko paistanut. Mutta suunnattiin Aleksanterinkatua pitkin kohti ruokapaikkaa jossa treffattiin Camilla ja kaverinsa. Mentiin pitsabuffettiin missä sai syödä pannupitsaa masun täyteen. Nam, kyllä kelpas

Sitten hyvissä ajoin otettiin asemat Onnibus laiturilla että päästiin hyville paikoille autossa mikä tyttöjen mielestä tarkoittaa yleensä etuikkunaa. Tässä me venailemassa

Kun me jätettiin hyvästit Helsingille niin aurinkokin meni piiloon

Tulossa kampin terminaalista ulos...

Töölönlahti bussin ikkunasta kuvattuna

Kotimatkalla sain nukuttua jonkun tovin mutta matka meni ihmeen sujuvasti kun muistaa että viimeksi kotimatka oli yhtä tuskaa ja tuntui ihan loputtomalta.

Mä ajoin koko yön niinkuin Roy Orbison :)
No joo olihan siinä nyt lomaa ja reissua kerrakseen. Huomenna sitten pirteänä aamuvuoroon töihin. Saa nähä miten kevyt on aamuaskel kun puoli 6 lähden taivalta taittamaan. Nyt öitä ja toivottavasti kauniita unia toivottelee