sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

ETTÄ SEMMONEN VIIKONLOPPU

Voi juku mikä keli!! Nyt on kevät kyllä ihan parhaimmillaan. Piti oikein silmät välillä sulkea kun vasten aurinkoa käveli että sai nauttia siitä pehmeästi kasvoja hyväilevästä lämmöstä. Kyllä tämä aika tästä kesään menee ihan suit sait vaan. Nyt ei tunnu enää niin epätoivoiselta senkään suhteen. Mä oon täysin valmis kevääseen ja kesään joten tässä voi vaan hymyillä kilpaa auringon kanssa.

Kävin siis aamusta heti tekemässä perinteisen sunnuntailenkkini. Tällä kertaa menikin lähes 10 kilsaa eikä olisi vieläkään malttanut tulla sisälle. Oli kuitenkin Villen ruoka-aika joten piti tulla laittamaan vauvelille ruokaa. Sokerit on onneksi nyt pysyneet ihan hyvissä lukemissa eikä sen suhteen oo tarvinnut nyt murehtia ihan joka hetkeä. Eikä etenkään oo tarvinnu valvoa öitä.

Mä oon nyt tän viikon hellinyt mieltäni ja kroppaani oikein ajatuksella. Oon siis ottanu ihan iisiä vaan, jättäny salitreenin pois kokonaan ja liikkunut pakolliset työmatkalenkit ja niiden lisäksi vaan yks pitempi lenkki. Ihan lepoa siis vaan, ja se on tuntunut olleen ihan oikea ratkaisu. Ne rytmihäiriöt ja paineen tunteet rinnassa sekä yletön väsymys tuntuu nyt väistyneen ja se vaikuttaa olotilaan sekä fyysisesti että psyykkisesti. Mulla on paljon kevyempi olo ollut ton intervention jälkeen ja nyt tuntuu että kroppakin on saanut oman osansa levosta. Valitettavasti vaan mun lepo tarkoittaa myös syömistä. En ymmärrä mikä palikka mun aivoissa menee vika asentoon aina silloin kun mä ajattelen ottavani rennosti, niin sitten mun pitää alkaa syömään ihan hulluna. Siis oikeesti se karkaa ihan käsistä. No mäpä annan esimerkin vaikka perjantaista ja eilisestä...

Perjantaina oli vapaapäivä töistä että pystyin kuskaamaan Elinaa taas Seinäjoelle. Mun kello teki tepposet eikä herättänyt ollenkaan ( kiitos ihana Lumiani) joten onneksi heräsin kumminkin sen verran ajoissa että ehdittiin kunhan vaan lähdin suoraan sängystä liikkeelle. Aamupalaksi päädyin sitten hakemaan muna-pekoni ruisleivän ja vaniljasuukon. Noh, sitten kun siltä reissulta kotiuduttiin niin kuten jo perjantain postauksessa kerroinkin niin päätin Aarlan leipomosta hakea jotain hyvää lounas+välipala ateriaksi. Just joo... kattokaa mihin mä sitten päädyin



Siis teen seuraksi valikoitui parsa-fetapiirakan pala ja taivaallisen ihana toffeemunkki. Nam!!

Noh jossain vaiheessa mä päätin käydä pitkästä aikaa treffaamassa ystävääni Piiaa ja sielä istuessani mulle tarjottiin päivän ainoa kunnon ruoka. Että jotain järkevääkin tuli syötyä mutta silti arvatkaa mitä?? Kun mä sieltä lähdin kotiin niin mitä muutakaan mä nyt olisin keksinyt kun että on ihan pakko ostaa illaksi jotain kivaa pientä purtavaa. Auto kurvasi kohti kauppaa jossa on paistopiste ja sieltä jäi käteen valkosipulivoipatonki ja 130g irtokarkkeja. Ja voiko olla enää typerämpää kun se, että mä oikeesti istahdin sohvalle viltin alle ja söin ne kaikki siinä perseen tilassa. Apua!!! Oli ihan hirviä olo sen jälkeen sekä morkkismielessä että vatsan turvotuksen kannalta. Ihan hullua!! Mä taidan tarvita jotain apua.. Moi mä oon Sari mä oon syöppö!!

Eikä tossakaan vielä kaikki, huonosti mahan ongelmien takia nukutun yön jälkeen olikin eilen kummipoika Kimin synttärit. Tällä kertaa unohdin ottaa kuvia mutta pöydässä oli taas tuttuun tapaan vaikka mitä herkkua ja tietty mun ON IHAN PAKKO maistaa joka laatua. Onneksi mä edes menin sinne kävellen että sain alle vähän liikuntaa. Niin että mitäkö mä söin sielä?? No tuota 3 palaa taivaallista täytekakkua, pari keksiä, sitruunapiirakan palan, munkin.... Näin nyt ainakin. Mä olin ihan sokeripöllyissä kun tulin kotiin ja oli sellanen fiilis kun olisin leijunut vähä ilmassa ;) Sitten piti tietenkin syödä jotain sopivan suolaista tasapainottamaan. Tällästä tää on. Ihan koko ajan ruoka vaan mielessä. Sitten kun mulla on normaali aktiivinen viikko ja liikun lähes päivittäin niin ei mulla oo tätä ongelmaa. Luojan kiitos, sillä enhän mä mahtuisi ovista ulos tällä menolla. Onneksi siis ens viikolla, jo heti huomenna palataan ruotuun. Kunnes on aika startata lauantaina minilomalle ;)

Eilen Ville tuli vielä yheksi yöksi tänne mun kanssa. Ilta sujui ihan vaan hölläillen, kattoin Jussi gaalaa telkkarista, saunoin ja nautiskelin pari sidukkaa siinä illan kuluksi. Onneksi Ville ei tullut sairaaksi kun sieltä synttäreiltä lähtiessä vaikutti vähän vaisulta. Nukkui pitkät päikkärit ja meni illalla ajoissa nukkumaan joten oli vaan väsynyt. Harmi sinänsä, ettei nyt sitten saatu viettää aikaa illalla youtube videoiden äärellä niinkun meillä on tapana. Ville kattoo kaikkia mopovideoita ja mä sitten koitan olla kiinnostunut kans.

Mutta joo..Ville lähtee kohta iskäviikolleen ja palataan senkin suhteen normijärjestykseen. Pari vajaata työviikkoa edessä..ei muutakun kohti pääsiäistä.

Kevyellä fiiliksellä ilon kautta - Sartsa -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti