keskiviikko 7. syyskuuta 2016

MARMARIS ELOKUU 2016

No joo... eräs jo vähän kräväs etten oo matkasta kertonu vielä mitään joten nyt kun sain vihdoin kuvat koneelle niin palataanpa ajassa taaksepäin...Aikaan joka tuntuu olevan todella kaukana vaikka paluusta ei oo vielä viikkoakaan. Mä kuitenkin palasin tavallaan kun uuteen elämään kotiin tullessani ja hyvä niin, joten ei ihme että reissu tuntuu kaukaiselta viikonlopun tapahtumien jälkeen.  Mutta siis palatkaamme aurinkoisen, kuuman helteiseen Marmarikseen toviksi.

Torstaina 18.8 lähdettiin aamuvarhain Onnibusin kyydillä matkaan Seinäjoelta. Edellinen ilta oli venynyt vähän pitkäksi..krhm..mutta pirteänä matkaan

Menox sano Lennox

Onnibusia odotelles
Matka meni yllättävän joutuisasti vaikka kesto olikin viitisen tuntia, piti vähän eväiden lomassa vatsalääkettäkin siinä nautiskella ;)

Matkalla riistaa havaittavissa

Helsingin keskustasta lähdettiin sitten junaillen kohti Helsinki-Vantaata, missä oltiinkin hyvissä ajoin. Kaikki meni tällä kertaa oikein jouhevasti ja tuota pikaa oltiinkin jo turvatarkastusten tuolla puolen. Ei muutakun nokka kohti O´Learys nimistä sporttikeittolaa missä sitten odotteluaika sujuikin todella mukavasti virvokkeiden ja eväiden parissa :)

Perinteinen kukkuu

Kattokaa mikä nacho annos..nami nami

Siitä vähä palan painiketta

Eikun kaupan kautta kohti lähtöporttia:

Ja Finnariin sinivalkoisin siivin matkaan:

Valkoisilta nuo kyllä näyttää

Pilvien yllä

Jopa lentomatka sujui mukavasti, enkä kirjaa paljo ehtiny käteen ottaa. Evästää piti pikkasen koneessakin:

Nallelimua vaan

Ilta alkoi hämärtyä kun laskeuduimme Dalamaniin. Autossa odotettu kylmä(hkö) Efes:

Perille kun päästiin vihdoin Metropoliin niin oli kyllä aika väsynyt olotila. Tervetulodrinkkinä, mikäs muukaan kuin Sex on the beach..Bobon tekemänä :D

Perjantai 19.8 aukeni helteisenä heti aamutuimaan: Ei ollenkaan pöllömpää parvekkeella miettiä syntyjä syviä:

Aamuaurinko vuorten yllä

Ihan vähän väsy reissaaja

Näkymää meidän penthousesta
Ekku päivä meni perinteen mukaan kierrellessä sielä sun täälä ja rannallakin piti tottakai käydä toteamassa että 28 asteinen vesi oli kun linnun maitoa, siinä ja siinä rajamailla että tuossa kuumuudessa edes virkisti enää. Asteita oli nimittäin jo aamukahdeksalta aamupalapöydässä noin 30.

Varpaat meressä
 Aina yhtä hyvän mielen maisema tämä.
Mielen rauhoittava maisema
 Rannalla on tietty jäätelökojuja pilvin pimein ja niinpä mekin aateltiin pysähtyä viilentymään jäden äärelle. Tää on sellanen fiiliskuva sillä tästä mä muistan miten kuumaa tuo rantakadun kivetys oli kun meinas lipilapit tarrata kiinni jos liian kauan siinä laatoilla seisoi. Rannan hiekka oli niin kuumaa ettei jalkaa kärsinyt.
Hyvän fiiliksen kuva..lipilapit ja jäde
 Käytiin kattelemassa millainen meno basaareilla oli ja välillä piti pitää vessatauko. Sielä on monia yliesiä vessoja joihin on liiran maksu, mutta ovat kyllä sitten ihan priimakunnossa ja todellakin puhtaita. Kuva on naisten yleisestä vessasta jossa oli tämmönen kiva seinä.

Basaareilla yleiset vessat ihan priimaa
 Illalla oli tiedossa sitten eka karaoke iltakin ja pitihän sitä nyt vähä tällätä tanttua päälle. Oli kyllä vauhdikas ja kiva ilta vaikkakin laulaminen ja tanssiminen sekä jopa muidenkin tanssimaan innostaminen jäi meidän porukan harteille sielä. Vähän oli porukka vielä ruosteessa.

Valmiina karaokeen
 Lauantai 20.8 piti sitten vähän käydä hotellin altaalla ottamassa vanhoihin rusketusrajoihin täytettä. Kuumaa kyllä oli kun tuntui, ettei aurinkorasvakaan pysy iholla vaan valuu vaan pois. Altaan vesi oli sopivan viileää että se todella viilensi. Illalla bingoiltiin ihan iisisti, mä chattailin muruni kanssa ja muut taisivat parantaa maailmaa toisaalla lähes aamuun asti.

Hotellin altaalla löhöilyä
Lauantaina 20.8 me tehtiin reissu hamamiin. Saatiinkin se tosi halvalla kun maksettiin vaan 7.5 euroa per akka. Paikkakin oli tosi kiva, sellanen hotellin spa osasto. Ensin mentiin suomalaista saunaa muistuttavaan tilaan jossa istuttiin niin kauan kun siltä tuntui. Sitten pesijät tulivat pesemään meidät. Mun kohdalle osui hiukan erikoinen pesijä sillä se jutteli kesken kaiken, tutki mun tatskoja ja jopa kutitteli jalan pohjasta. Halaskin jopa vielä lähtiessä. Jonkun mielestä varmaan ois ollu vähän liiankin tuttavallinen mutta en mä osannu ajatella sitä miksikään. Hamamin jälkeen otettiin vielä kolmen hoidon paketti eli kasvohoito, 45 minuutin hieronta ja kehon detox hoito. Ihana hemmottelupäivä oikein. Ja kyllähän oli hyvä olo kun sieltä pois lähdettiin. Käytiin vielä herkuttelemassa vohvelibaarissakin myöhemmällä.

Piipahdettiin vohvelibaarissa
 Hamamissa oli myös kuvaaja joka laittoi meidät poseeraamaan monin eri tavoin ja kuvia tietty sai sitten lunastaa. Mä otin tämän yhden kuvan muistoksi.

Hamamissa nautiskelua

Huomeen parvekkeella chillailua
 Sunnuntaina 21.8 vuokrattiin 5 hengen porukalla auto ja lähdettiin retkelle Dalyaniin. Meillä oli onneksi sekä erinomainen opas että erinomainen kuski jolloin päivä sujui täysin sujuvasti. Ajomatkaa oli jonkin verran mutta maisemia katsellen sekin meni joutuisasti. Dalyanin pieni kylä oli kyllä tosi idyllinen ja ihana.
Matkalla Dalyaniin
  Kun päästiin perille käytiin olusilla ihanalla terassilla rannalla. Sitten vuokrattiin vene jolla lähdettin makean veden joen uomaa pitkin kohti biitsiä.
Väriloistoa kilpaa auringon kanssa

Meidän poppoo ystävää vailla

Terassilla Dalyanissa

Sama paikka
 Joen uomaa pitkin kun ajeltiin niin että kaislikot suhisivat niin välillä nähtiin kalliohautoja joihin kuulemma rikkaat ihmiset aikanaan haudattiin. Jokireitin varrella pysähdyttiin kalojen ruokintapaikalle ja jäätiin odottamaan myös caretta kilpikonnien näkemistä.
Kalliohautoja

Matkalla makean veden jokea pitkin

Yksityisveneilyä
 Jonkun aikaa jouduttiin odottelemaan mutta lopulta vihdoin yksi yksilö saapui meidän iloksi paikalle.Onneksi oltiin privaattireissulla niin saatiin odottaa ihan niin kauan kun haluttiin tätä otusta. Ohessa videopätkää uiskentelusta.
Caretta kilpikonnakin näyttäytyi

Oli kyllä melko ihana

Ranta oli kyllä aikamoinen ja porukkaa oli ihan pilvin pimein. Me käytiin vähä vaan kahlailemassa mutta koska meillä oli lopulta tiukahko aikataulu niin ei menty oikein uimaan. Rannalla oli muuten varoituskylttejä missä kohtaa oli kilpikonnien munia eikä siitä siis saanut kävellä. Syötiin myöskin rannalla ruokaa jonka nimeä en tiedä mutta se oli ihan kun rieskan sisään olis leivottu erilaisia täytteitä. Mun omassa oli jauhelihaa mutta sitten oli peruna ja juustovaihtoehdotkin.
Rannalla Dalyanissa

Biitsipanoraama
Täs meidän porukka on ruokapaussilla ja alempana kuva eväästämme.

Meidän team Duracell

Syötiin tämmösiä
 Tulomatkalla piti päästä vähän safari tunnelmiin ja kun aurinkokin porotti kirkkaalta taivaalta niin hattu tuli tarpeeseen.
Safarilla
 Täs on se meidän vene joka vuokrattiin. Vuokra oli  150 liiraa koko porukalta. Ei paha ollenkaan.
Meidän privaattivene
 Kun lähdettiin Dalyanista paluumatkalle niin nähtiin kyllä kaikenlaista. Erikoisin oli tämmönen yhdistelmä missä ensin meni auto jonka lavalla oli naisia ja sitten perässä tämä joka kuskas lehmää.
Dalyanissa kuskattiin vaimoja ja lehmiä näin :)
 Marmarikseen päin palatessamme päätimme vielä lähteä palan matkaa serpentiiniteitä ylöspäin kohti näköalatasanteista josta saattoi nähdä alas laaksoon. Eukalyptus kuja joka johtaa Marmarikseen erottui selvästi sieltä korkealta. Lopulta jouduttiin ajamaan aika pitkäänkin todella jyrkkiä ja mutkaisia teitä ylös ennenkuin pääsimme kääntymään takaisin alas. Sen verran isot oli korkeus erot että korvissa paukkui kun alas tultiin.
Eukalyptus kuja Marmarikseen
 Illalla sitten hotellilla olikin vuorossa grilli ilta ohjelmineen. Me oltiin jo tämä sama ilta koettu toukokuussa mutta päätettiin osallistua kumminkin. Ohjelma oli kyllä erinomainen akrobaatteinen ja erilaisine tanssijoineen. Ruokakin oli maittavaa kuten aina ja jälkkäri olikin sitten vähän liemivoittoinen. Bileitten jälkeen vielä vähän tanssittiin.
Grilli illan jälkkärit
Maantantaina lähdettiin sitten veneretkelle upeisiin maisemiin. Pysähdyttiin muutamaan poukamaan uimaan turkoosin kirkkaassa vedessä. Luurattiin tippukiviluolaankin ja syötiin todella maukan grilliruoka annos. Turuncissa pysähdyttiin shoppailemaan ja syötiinpä siinä jätskitkin odotellessa. Yläkannella oli todella kuuma mutta onneki siinä oli pieni katos varjostamassa. Suorassa auringon paahteessa ei olisi voinut olla missään nimessä.
Sinisessä lagoonissa

Takana on luola
Yhtenä päivänä vuokrattiin sitten 8 hengen porukalla privaattivene ja lähdettiin vähän merelle. Samalla kaavalla hyvin pitkälti kun edellinenkin reissu eli uintia, hyvin syömistä ja piipahdus Turuncikissa.

Ruokapaikan maisemaa
Meille katettiin oikein pöytä jossa liinat ja posliiniastiat ja kaikki..

Grilliherkkujen rinnalle

Sunprime hotellin biitsillä
Keskiviikkona olikin illalla sitten bingo ilta. Ei voittoja, ei mainittavaa...paitsi että oli hyvää aikaa jutella kultani kanssa.
Bingoilua

Bobo ja pikkuinen kissanpentu hotellilla

Öttimönkiäinen ruokaseurana
 To 25.8 mulle tuli kaveri Ankarasta käymään ja vietettiin melko kostea iltapuhde. Että eipä siitä sen kummempia kertomisia :) Pe 26.8 oli jälleen kerran karaoke ilta. Samalla kaavalla se meni kun edellisetkin. Vähän äänekkäämpää ja menevämpää porukkaa oli tässä uudessa lastissa jotka tulivat eilisn paikalle. L
Iso kokin hamppariherkku

Vähä päiveetystä tullunna
 Maanantaina 28.8 lähdettiin Pirjon ja Tarjan kutsumana viettämään biitsipäivää rantakadun varrella sijaitsevalle sunprime hotellille. Paikka osoittautui todella toimivaksi. Oli hyvät rantatuolit, hyvä palvelu, makean veden suihku saatavilla ja ruoka oli erinomaista ja hintakin ihan sopiva.
Mä otin chicken baquette annoksen, missä ranskalaisia lisukkeena. Annos oli aivan loistava. Hyvän makuinen, valtavan kokoinen ja edullinenkin. Tuo koko annos maksoi 17 liiraa eli noin 6 euroa. Sopii tämmöselle budjettimatkaajalle oikein hyvin.

Biitsieväät
 Tätähän se päivä sitten hyvin pitkälti piti sisällään. Auringosta nauttimista välillä varjon alla ja välillä suorassa paisteessa aina vähän kerrallaan. Lukeminen ja uiminen vuorotellen, mitäpä sitä muuta lomaltaan voi toivoa.
Lukeminen ja rantatuoli vaan sopii  yhteen

Niin kuuma päivä oli rannalla ja hiukan tuli liiankin vähän juotua vettä yms. että hotellille palatessa piti ottaa yks soodavesi. Tuohon on lisätty myös magnesiumia joten on oikein oiva juoma helteellä. Helpottaa tuskallista olotilaa aika äkkiäkin.
Soodavettä helteen armoilla
 Tiistaina 29.8 oli biitsipäivä jälleen. Lukemista, uimista ja hyvää ruokaa sekä paljon paljon vettä. Tämän päivän ruokana oli kanawrapit ja tietenkin ranskalaisilla. Missäpä ruuassa niitä nyt ei olisi ollut :)
Biitsimuonaa osa 2
 Välillä uskalsi hetkisen olla pois varjon alta mutta vain hetkisen.

Arskaa arskat pääs
 Iltapäivällä kun neljän aikaan rannalta tultiin hotellille niin päätin pyykätä aikani kuluksi. Kaveri kävi ostamassa kaupasta oikein pesuainetta ja ei kun nyrkkipyykille. Lähetin oheisen kuvan rakkaalleni ja tuumin että taitaa olla kahden viikon loma pitkä kun pitää ruveta kotihommiin vaikkei ne oo mulle mitenkään vahvin laji. Pyykkitelineestä tulikin mieleen että kun iltahämärissä olin sitten hakemassa pyykkiä pois narulta niin torakkahan siinä kipsutteli menemään. En tiedä kumpi säikähti enemmän, mä vai se.

Siälä on telineellä todistuaineistoa
 Tiistai oli myöskin karaoke ilta ja meillä kun tuota vatsalääkettä vielä pakastimesta löytyi niin kaveri antoi tehtäväksi tuhota pullo iltaan mennessä. Nooh tollanen pikku liru, eiköhän siitä selvitä....
Siinä olis karaoke illan urakka
 Illalla sitten vähä lisäkostuketta siinä laulamisen ja tanssimisen lomassa. Nää ei kaikki muuten sitten oo mun, kuva on lavastettu, olen syytön :D
Illan riemut
Koska nämä kuvat nyt tuli hiukan vääräs järjestykses mitä te tietty ette edes tietäis ellen mä sanoisi, niin en ala nyt näitä enää muuttamaan kun ei kronlogisella järjestyksellä sinänsä oo mitään merkitysä mutta sunnuntaina me vietettiin päivää ihan rauhassa lueskellen auringolta suojassa hotellin baarissa tuulettimien alla. Täytyy sanoa ja tunnustaa että pari viikkoinen moisessa helteessä kyllä alkoi tuntua jo kovasti vartalossa. Jatkuva väsy vaivasi ja me vietettiinkin aikaa myös huoneessa ilmastointilaitteen viileydessä. Illalla lähdettiin kävelemään rantakatua pitkin tarkoituksena kävellä Icmeleriin saakka mutta ei kyllä millään jaksettu sinne asti. Pysähdyttiin sitten vaan sopivaan paikkaan olusille ja palattiin samaa reittiä takaisin. Muutaman kilsan patikkaretki siinä pimenevässä illassa tuli kumminkin tehtyä. Ja kun jalassa sandaalit niin kyllä sekin vain tuntui jaloissa.

Iltakävelyllä rantakadulla
Biitsi by night
 Kun me lähdettiin kävelemään ennen kahdeksaa illalla niin oli vielä kovinkin hiljaista mutta kun takaisin päin tultiin noin yhdentoista aikaan niin baareissa oli kyllä monenmoiset ohjelmat menossa.
Vielä biletyksestä hiljainen rantakatu

Täällä oltiin päivisin altaalla
 Etittiin kauan sopivaa ruokapaikkaa mutta kun ei sopivaa löytynyt tai sitten kivat paikat tuntui olevan tupaten täynnä niin päädyttiin ihan vaan ravitsemaan kupumme pitsalla. 5 liiralla sai tälläsen pikkupitsan sekä limun. Pitsan koko oli todellakin riittävä noin iltapala tarkoitukseen, voi kun suomestakin sais kaikista pitserioista myös näitä pienempiä versioita. Tässä paikassa kokoja oli peräti kolme.
Iltapalaksi pitsaa ja limua, hintaa 5 liiraa

Merimaisemaa

Vimppa päivä paikan päällä vietettiin altaalla löhöillen ja uiskennellen. Tietysti piti pakata kamatkin kasaan ja valmistautua jo henkisesti kotia lähtöä varten. Syötiin kyllä hyvin myös ja herkuteltiin jäätelölläkin:

Että sellanen kaksviikkoinen. Melkoisen kahtiajakoinen sen suhteen että meillä oli tuo eka viikko täynnä touhua ja toimintaa sekä paljon juttuseuraa. Seuraava viikko olikin sitten rauhallisempi ja oltiin paljon löhöämässä aurinkotuoleilla. Jotenkin ihan sopiva jako näin. Kuumuus alkoi kuitenkin tehdä tehtävänsä jo toka viikolla ja olo oli aika ajoin melkoisen ventti vaikka miten yritti itteään viilentää.

Taas on mukavia muistoja taputeltu taskuun pitkäksi aikaa.