tiistai 23. tammikuuta 2018

LEMPEÄN LEISKUVA MAKKARAPATA a la Sartsa

Mulla kun on harrastuksena tämä alelappujen metsästys ruokakaupassa niin se mahdollistaa joskus myös ihan uusien tuotteiden päätymisen omaan keittiöön. Tuliset chili- ja chorizomakkarat yhtenä esimerkkinä. Oon monesti miettinyt että niistä vois tulla hyvä pataruoka ja nyt päätin sellasen toteuttaa. Ajattelin nyt jakaa tämän reseptin, sillä lopputulos oli todella herkkua. Näin mä sen tein:

SARTSAN LEMPEÄN LEISKUVA MAKKARAPATA
Ainekset:
1 prk maissia
1 pss sadonkorjuuvihanneksia
Chili tai chorizomakkaraa
200g pekonikuutioita
2 paprikaa
1 iso sipuli
1 prk tomaattimurskaa
3 dl riisiä
4 dl vettä
Suolaa, mustapippuria,
Savupaprikajauhetta
Chilijauhetta

Näin tein:
Mä pyöritin paistinpannulla ekku sipulit, paprikat ja vihannespussin. Niin ja pekonit. Maustoin suolalla, pippurilla ja hunajalla. Valurautapataan laitoin rasvaa ja pohjalle nuo maissit sekä raaka riisi. Siihen päälle kippasin asiat paistinpannulta ja päälle pienin juustoista Chili makkaraa ronskeina paloina. Tomaattimurskan mä maustoin millä nyt huvittikin ja sen kaadoin muitten asioitten päälle sekä vielä vedenkin. Pinnalle pari kynttä valkosipulia ja homma uuniin 200 astetta ja se oli kyllä lähes tunnin. Riisien nyt ainaki pitää kypsyä. Oli muuten tosi maukasta vaikka itte sanonkin.


Rakkaudella
Sartsa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti