maanantai 22. tammikuuta 2018

MATKAMESSUT JA YSTÄVÄ 50V @HELSINKI

No niin... Uuden viikon eka hetket menossa ja aika avata hiukan hauskaa eilistä. Niin tai oikeestaan vielä hauskempaa lauantaita.

Mä vietin siis viikonloppuni Helsingin hurlumheissä. Lauantaina väsytti ihan sairaasti kun kello piipitteli herätystä klo 6.30. Työn ja tuskan kautta sain itteni kuitenkin linja-auto asemalle 7.30 mennessä ja matka saattoi alkaa. Heti kun pääsin autoon  niin menin kuulkaa kylmästi takapenkille ja heitin pitkälleen. Uni tuli sen kummemmin houkuttelematta per heti ja niin mä nukuin ku pikku possu Tampereelle asti. Osaatte ehkä kuvitella edessäni istuvien ilmeet kun mä kömmin ylös sieltä penkiltä ja sanoin huomenta 😂 eihän he olleet edes huomanneet että sielä joku on.

Matka sujui jouhevasti niitä näitä tuumien. Tuo maisemakuvia teksti putkahti siinä matkan varrella mieleen. Linnatuulessa pysähdyttiin kahville joten mäkin sain syötyä aamupalan. Ekku piti vaan ottaa vessassa kuva minkä näköisenä sitä on ihmisten ilmoille lähdetty.

Kaakao ja sämpylä maistuivat

Kohteenahan mulla oli matkamessut Helsingin Messukeskuksessa. Kaiman 50v synttärit alkoi sieltä. Ai kamala mikä määrä ihmisiä!!!

Hetkisen kierreltyämme ja tungoksessa hikoiltuamme päätettiin nauttia kuoharilasilliset wine baarissa.

Matkamessuilla kuvaaminen jäi vähiin. Osittain ruuhkan takia, osittain siksi että siellä ei ollut tarkoitus kuluttaa koko päivää että ehdimme ajoissa hotellille. Tämmönen tuli vastaan kumminkin sellaisena ohimennen pysäyttävänä juttuna.

Oli munkin kotikaupunkini esillä messuilla ja aika näyttävästikin.

Messuilta lähdettiin suuntimaan kohti Scandic Simonkenttää missä yövyimme.

Ensin junalla rautatieasemalle

Sitten metrolla kamppiin
 Mulla oli hirveä nälkä tässä vaiheessa joten piipahdin salaattibaarissa.

Sitäsuntätä
 Huoneessa kaimalla olikin jo kuoharit viilentumässä ja nautittiin lasilliset siinä laittautumisen ohella.

Freixenet rose
 Illan mittaan saimme vieraita kun muutama ystävä ja tuttava tuli onnittelemaan Aikuista Naista. Nautittiin lisää kuoharia, puhua kälätettiin ja nauraa räkätettiin. Käytiin me syömässäkin illan mittaan vain palataksemme takaisin kämpille ennen siirtymistä karaokekellariin tapaamaan Marmariksen tuttuja. Meillä oli kokoontuminen siellä ja ihan yksityistilaisuus 20-23 välisen ajan. Oli tosi mukava ilta kun näki tuttuja joita ei oo aikoihin nähnyt ja saattoi päivittää kuulumiset. Tässä seuraavassa kuvassa ollaan päivänsankarin kanssa pelipaikoilla.

Kohtuu ajoissa jo ennen yhtä me tultiin hotellille. Mä kattelin vielä telkkaria ja nautin pientä iltapalaa. Kertasin mielessäni vielä todella ihanaa iltaa.

Yökkärit päällä köllöttelyä

Katkonaisesti nukutun yön jälkeen oli aika aamupalan ja pikku huilin jälkeen luovuttaa huone ja lähteä kuluttamaan aikaa ennenkuin juna lähti kotia kohti. Onneksi oli seuraa odotellessa, aika meki tosi nopeaa.

Aamupalan jälkeen pari puraisua kesää

Odottavan aika ei nyt ollut kovin pitkä

Oli kyllä tosi kiitollinen ja hyvä fiilis kaikesta tapahtuneesta ja ihanaa oli lähteä kotia kohti. Se on aina yhtä lämmittävä fiilis että kotiin on ihana palata.