torstai 18. heinäkuuta 2019

LAISKAN PÄIVÄN ALKAJAISIKSI KESÄN TOP 3

Huh huh. Nyt ei voi muuta sanoa. Aamulenkki takana ja nyt on sanottava, että kaikista tämän loman aikaisista lenkeistä tänään oli jostain syystä kaikista työläin. Oli tosi tahmeaa oikeastaan koko matkan vaikka onneksi auringon ihana paiste ja ympärillä oleva tosi nätti luonto siivittivät matkaa osin ihan huomaamatta. Loppumatkasta alkoi sattua oikeaan lonkkaan jostain syystä ja vipa kilometri oli vähemmän mukava. Kumminkin tuli lähes 6 kilsaa taas tallattua joten tosi hyvä fiilishän siitä toki päällimmäiseksi jäi. Tämä hetki, kun on saanut hikiset lenkkivaatteet pois päältä, venytellyt hiukan ja käynyt suihkussa on kyllä niin super. Täs mä saunatakki päällä istun terassilla näpyttelemässä. Seuraa mulle tekee edelleen, kuten koko aamulenkinkin ajan, radio Novan aamussa Esko Eerikäinen ja Kalle Lamberg. Mun lemppareita molemmat. Lämpötilakin on nousemaan päin, lenkille lähtiessä oli 15 astetta ja nyt jo lähes 18. Tekis mieli ihan sanoa, että elämä on mallillaan just nyt. Kesä, eikä mitään tekemistä..laulaa Maija Vilkkumaakin. Juuri tänään ja tällä hetkellä siis kaikki on oikein hyvin.

Tuossa aamun aikana Esko ja Kalle heittivät ilmoille kysymyksen mitkä on just sulle ne 3 must asiaa kesällä. Oli nähtävästi tehty tutkimus että ylipäänsä suomalaisille nämä 3 asiaa on grillaus, uiminen ja juominen. En nyt muista tarkalleen tuota juomista että oliko se määritelty jotenkin yksityiskohtaisemmin mutta yhtä kaikki, juominen. Tottakai sitä alkoi itte miettiä mitä ne 3 asiaa mulle olis. No mun mielestä kesä ei oo kesä jos ei saa grillata. Mä voisin grillata vaikka koko kesän joka ikinen päivä jos se ois mahdollista. Joskus tuntuu, että grillaamisesta on tullu itelle jopa vähän pakkomielle sen takia kun sitä ei voi tehdä. Kerrostalossa siis on grillaaminen kielletty joten mä kaipaan sitä todella paljon, tunnustan.

Toinen asia joka kesällä on ehdottomasti tehtävä on päivä rannalla ja siihenhän liittyy tietty uiminen. En edes oo mitenkään kovin innokas auringonpalvoja. Tykkään kyllä auringosta mutta en tieten tahtoen mee vaikka makaamaan aurinkoon. En oikein edes pysty kun tulee huono olo. Mutta rantapäivä kuuluu ehdottomasti kesään. Sellanen, että otetaan mukaan vähän syömistä ja juomista, ehkä hyvä kirjakin tai ristikkolehti. Istutaan, jutellaan ja ollaan vaan. Yks sellainen päivä on onneksi jo tänä kesänä takana ja ellei nyt ala todelliset helteet niin taitaa jäädä ainoaksi kerraksi. Uimassakin oon käynyt vaan kerran, juhannuksena saunasta päin. Saa nähdä jäikö se ainoaksi uintikerraksi.

Kolmas asia on, yllättävää kyllä, oleminen vaan ilman mitään suunnitelmia. Just sellanen päivä kun tänään. Voi tehdä kotihommia tai olla tekemättä. Mennä päikkäreille jos siltä tuntuu ja käydä vaikka kaupoissa jos huvittaa. Tämäkin pätee mulla vain pienissä erissä eli monta päivää putkeen tekemättömyttä ei oo mun kuppi teetä. Mutta siis joo, tälläinen on kesäloman herkkua.

Syy, miksi nuo kolme asiaa valikoitui mun top 3 listalle oli se, että niitä ei voi tehdä talvella. Ne kuuluu ihan spesiaalisti vaan kesään. Tykkäänhän mä toki festareistakin sun muista kesätapahtumista, mutta ne nyt ei ollut kumminkaan kolmen eniten kiksejä tuottavan asian listalla.

Käväisin tuossa piipahduksen pohjanmaallakin. Tiistaina lähdin ja yhden yön olin mun vanhempien luona. Paljon ehdin taas vuorokauden aikana mutta kotiin tulin aivan todella uupuneena. Reissu oli henkisesti raskas monestakin syystä mutta ehdottomasti tarpeellinen. Nyt on aikaa taas toipua ja sen takia varmaan tämä laiska päivä tuleekin juuri tarpeeseen.

Mun päässä pyörii tosi monenlaisia juttuja tällä hetkellä. Sellaisia joista haluaisin kirjoittaa mutta tuntuu ettei nyt oo aika. Jospa jätän siis tämän vaan näihin tämän päivän fiiliksiin ja kuulumisiin. Viikonloppua kohti ollaan menossa kovaa vauhtia. Nautitaan auringosta nyt kun se kerran meidän
iloksi on jälleen tulossa.

rakkaudella,
Sartsa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti