lauantai 27. helmikuuta 2016

Satama jossa asuu sekä Onni että Rakkaus

Tällä samalla rannalla tapasin Rakkauden jokin aika sitten. Heti ensi katseesta me molemmat tiesimme että tässä kohtaamisessa on kyse jostain sellaisesta mitä on vaikea sanoin selittää. Sen täytyy vain tuntea ja sille on annettava tilaa. Muistan miten monta kertaa minua pelotti, sillä ensimmäistä kertaa elämässäni itselläni ei tuntunut olevan mitään kontrollia siihen mitä sydämeni sanoo tai haluaa minun tekevän. Onni on ollut koko ajan kanssani. Se on tarvittaessa ottanut kädestäni kiinni ja rohkaissut minua menemään siihen suuntaan mihin sydämeni pyytää minua menemään. Rakkaus on halunnut minut luokseen enkä minä ole voinut tai halunnut kieltäytyä.Vaikka välillä on ollut pakko hypätä uskollisen purteni Luottamuksen kannelle ja lähteä hengähtämään elämän merelle. Seilata pieni lenkki, istua tuijottamassa meren selkää. Välillä poiketa ystävälliselle majakkasaarelle keskustelemaan elämän merellä tapahtuneista sekä Rakkaudesta jonka tiedän odottavan saarella jossa on hyvä olla. Siellä se ja Onni silläkin hetkellä elelivät, kenties jatkaen elämäänsä kuten ennenkin tai ehkä odottaen milloin minä ja Luottamus saavumme jälleen satamalaituriin. Näitä minä pohdin paljon ulapalla seilatessani. Eräänä päivänä sitten päätin palata tähän saareen. Onni odotti minua tavalliseen tapaansa laiturilla ja otti vastaan lämpimällä halauksella. Vaikka Rakkaus on tuonut mukanaan paljon ihania asioita niin se on myös laittanut miettimään omaa paikkaani. Tässä rantavedessä kävellessäni mietin onko tämä satama jossa rakas ystäväni Onni asustaa se paikka johon minun tulisi sittenkin jäädä pysyvästi. Ankkuroida Luottamus lopullisesti ja lopettaa elämän merellä matkustelu. Jäädä Rakkauden luo. Katson merelle, aurinko antaa suudelman otsalleni ja hymyilen sekä suljen silmäni. Tiedän ettei vielä ole aika jättää tutkimusmatkailua, on sanottava Rakkaudelle että hymyillään kun tavataan. Se ymmärtää kyllä ja lupaanhan minä palata tänne. Mutta en pysty lähtemään ihan vielä, en halaamatta vielä kerran Rakkautta. Huomenna on aika nostaa ankkurit ja jättää haikeat jäähyväiset, mutta tänään vielä ovat seurassani sekä Rakkaus että Onni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti