tiistai 26. tammikuuta 2016

MATKAMESSUT JA HELSINKI

Täällä ollaan taas muutaman päivän tauon jälkeen. Tuli siinä pistäydyttyä isolla kirkolla niin sanotusti pikitiän pääs eli Helsingis kului mukavasti viikonloppu.

Mä olin todella paljon tämän irtioton tarpeessa. Monenlaiset asiat kun on painaneet hartioilla jo jonkin aikaa niin tuntui että estääkseen ajatusten loputtoman vellomisen paikallaan, oli pakko jättää arkiset ympyrät ja saada jotain ihan muuta ajateltavaa. Ja Kyllä!! Reissu teki siinä suhteessa tehtävänstä ihan kirkkaasti.

Lauantai aamuna Jenni heitti meidät jo aamutuimaan Seinäjoelle mistä hyppäsimme Onnibussin kyytiin. Autossa yritin torkkua mutta huonolla menestyksellä, matkan adrenaliini virtasi sen verran villisti vissiin suonissa. Hiukan puuduttavan muutaman tuntisen jälkeen oltiin Kampissa josta suhasimme metron ja paikallisjunan avuin kohti Pasilan asemaa jossa ystävä jo odottelikin meitä. Siirtymä messukeskukseen ja matkamessuille oli tosiasia. Heti aulassa huomattiin että jaahas väkeä oli ihan hirveesti mutta se nyt ei meitä haitannut. Lähes heti ovelta huomasimme Turkki osaston johon suuntasin tapaamaan aina yhtä ihana piristävää, iloista ja positiivista Bekoa <3 Pikaiset halit ja kuulumisten vaihdot minkä jälkeen mä näin rakasta Susannaa. Voi että oli kiva halata pitkästä aikaa ystävää jonka kanssa puhutaan joka päivä mutta nähty ei olla kuukausiin. Sitten me kierreltiin siinä väkihulinassa jokunen tunti... naposteltiin pieniä maistiasia joita oli sielä täälä, nähtiin tuttuja, vähän herkuteltiinkin ja lopuksi kruunattiin messupäivä kuoharilasillisilla.

Vasemmalla niitä tuttuja eli ihana
HP.. jostain syystä mä en sitte
Keskisen Vesan kans hinkunu yhtä
lujaa kuvaan ;)

Oikealla sitten se päivän kruunaus eli
freixhenet rose lasillinen.

No sitten olikin aika lähteä kohti Scandic Simonkenttää missä meillä oli huone varattuna. Ihan kiva perhehuone olikin mutta ei mikään kaikista tilavin sellainen. Kamat huoneeseen ja eikun etsimään ruokaa rinnan alle. Pikareissu kauppaan ja Burger Kingistä eväät hotellille. Ähky meinas yllättää kun sen annoksen sai ahdettua alas mutta kummasti sitä sitten jaksoi huuhtoa ruokaa juomisella alas. Iltaa vietettiin Iloinen katupoika ravintolassa jossa olikin sitten toisilla enemmän toisilla vähemmän meno päällä. Mulla kävi vanhan aikaisesti eli muisti jäi sille reissulle ja mukavasti kynkäten tultiin hotellille. Ilta oli kuitenkin kaikin puolin loistava, näin pitkästä aikaa ihania Marmaris tuttuja ja tietty maailman symppiksin Beko oli myös siellä. Halailtiin (mulla oli halipulan tappajaiset oiken), juteltiin, naurettiin, laulettiin ja tanssittiin juomisen ohella. Ilta ei loppunut kesken eikä mitään negatiivista sattunut joten morkkista en suostu nyt potemaan vaikka ehkä pitäis. Kerrankos sitä reissullansa :D Kunhan ei tuu tavaksi

Sunnuntaina käytiin aamupalan jälkeen siskon kanssa vähä käpsyttelemässä oikeassa lumikaaoksessa. Taisin lukea jostain että tuon sunnuntai aamun aikana tuli Helsingissä 17 senttiä lunta ja sen kyllä uskoo. Reilun puolen tunnin happihyppelyn jälkeen hyvästelimme ystävämme joka lähti jo junalla kotia kohti ja me mentiin hetkekesi lepäilemään. Me saatiin onneksi myöhäinen huoneen luovutus vasta klo 14. Silloin tsekattiin ulos ja laitettiin laukut vielä matkatavarasäilöön ja lähdettiin uudelle kävelylenkille. Saikin oikein kunnon peppu ja pohjetreenin siinä samalla lumessa rämpiessä. Menimme Bulevardia pitkin kääntyen jossain vaiheessa kohti punavuorta ja viiskulmaa minkä kautta sitten takaisin hotellille päin. Ihan hyvä lenkki ennen puuduttavaa kotimatkaa Onnibussissa. Auto lähti heti kampista vähän myöhässä ja Seinäjoella taidettiin olla noin 20 minuuttia aikataulusta jäljessä huonon ajosään takia. Yli kuus tuntia bussin penkillä ilman minkäänlaista taukoa tuntui kyllä mukavasti selässä ja persuksissa. Oli kyllä niin puutunut olotila että välillä jo meinas jossain tuola Parkanon metsissä tulla epätoivoinen olo ettei olla kyllä koskaan kotona. Nälkäkin oli melkoinen ja grillin kautta piti kotiin ajaa.

Eilinen päivä oli onneksi vapaapäivä ja se kuluikin matkaväsymystä purkaen eli nukkuen ja lepäillen.

Väsynyt reissaaja

Joku päivä mä teen ihan oman postauksen tuosta Marmariksen ihmeestä joka muhun on iskenyt. Tarkimmat silmät on varmaan jo huomanneetkin että oon aihetta sivunnut tässä aiemmin mutta virallinen Marmaris päivitys on ihan varmasti tulossa. Nämä kaikki uudet tuttavuudet jota sieltä on mun elämään tupsahtaneet on kyllä yks osa sitä ihmettä ja kaikki rikastuttaneet mun elämää tavalla jos toisellakin ;) Mutta niistä myöhemmin...ehkäpä.

Nyt taas on mukava orientoitua arkeen kun on saanut mukavan boostin ihanien ihmisten seurasta. Etenkin mun matkaseura oli ihan huippua.. kiitos <3 <3